• millasmilla

Hur mycket när vattnet går?

Måste fråga,låter nog dumt men..Hur mycket vatten kommer det när e dags för förlossning?Känns som det sipprar lite varje dag för mig,eller är det bara flytningar??Kan fostervattnet ta slut utan att man märker av det?

• Svar på tråden Hur mycket när vattnet går?
  • Me o Mike

Det är såååå olika.. På mig sa det SPLASCH! Andra går inte ens vattnet på..

• susye

allt från 3 droppar till en fors
    har upplevt båda

• Chanteuse

För mig kom det typ 1 dl varje sammandragning

• luckie

Min första graviditet, så misstänkte jag att vattnet ev. hade gått. Men det var så lite att jag var alls inte säker. Åkte in till förlossningen o kollade. När jag kom in var det defenetivt dags, då var jag redan fullt öppen. Värkarna började först i bilen.

Andra graviditeten vaknade jag av att det FORSADE fostervatten, gick inte att ta miste på vad det var. Samma sak där. Åkte in direkt o värkarna började i bilen. Han föddes ssedan innanför förlossningens dörrar, men vi hann inte in på ngt rum.

Så mina båda förlossningar har börjat med vattenavgång. Men vatenavgångarna har varit VÄLDIGT olika.

• monica75

vid min atvå första förlossningar fick dom ta hål på hinnorna precis innan bebisarna kom ut.

Tredje förlossningen startade med vattenavgång hemma i v 36+6 och då sa det bara splasch och jag var dyngblöt ända ner till knäna så det var ju tur att man var hemma

• Sofias bebbe

När min son föddes så sa det bara POFF och sen forsade det ut flera liter vatten! Helt galet; jag blev smått chockad. Som tur var så var vi redan på förlossningen så vi slapp vattenskador hemma!

• AW76

Mitt vatten sa också "SPLASCH" och så forsade det som bara den! Var hemma, och fick åka in med en handduk mellan benen.

På ett sätt skönt - det var liksom ingen tvekan om vad som var på gång

• millasmilla

tack för era svar,det e väldigt olika alltsåFörvånad

• FruSundahl

På mig fick dom spräcka hinnan för vattnet gick inte och krystvärkarna började. Så det sa splach rätt på dom

Agge kom ut nu!!
Svar på tråden Hur mycket när vattnet går?