• Bidosas

magsjuka! spyr blod...?

tjo

nu har jag fått magsjukan som min ena dotter hade i tisdags!

Har varit dålig i magen..
    spydde nyss för andra gången, å då kom de blod...? bara lite men ändå färskt blod! Kan nått kärl i halsen gått sönder? eller vad??

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden magsjuka! spyr blod...?
  • ludenben

om det är lite eller som strimmor har du bara spytt sönder blodkärl i halsen gjorde så heöa tiden när jag var gravid å spydde som fan...

• kapet

Det vara ngt kärl men det kan också vara ngt annat.ex magsår.Det bästa är att ta kontakt med läkare.Ring sjukvårdsupplysningen.MAn ska alltid ringa om det kommer blod vid kräkningar eller avföringen.

• Solskensmor

Ja, det är säkert nån bristning. Det blir lätt så när man har magsjuka.

• Eisa
    kapet skrev 2008-01-27 21:03:10 följande:
    Det vara ngt kärl men det kan också vara ngt annat.ex magsår.Det bästa är att ta kontakt med läkare.Ring sjukvårdsupplysningen.MAn ska alltid ringa om det kommer blod vid kräkningar eller avföringen.
    nu skall vi inte dra upp hela helvetet här

TS, vänta och se om det går över.
  • kapet
    Eisa skrev 2008-01-27 21:07:42 följande:
    nu skall vi inte dra upp hela helvetet härTS, vänta och se om det går över.
    VArför inte ta det säkra vägen istället för den osäkra. Det enda man behöver göra är att ringa svu och det är bättre än att fråga på familjeliv.
    Men man gör som man vill.
  • Bidosas
    kapet skrev 2008-01-27 21:03:10 följande:
    ja, som ensamstående 2 barnsmamma med en kaotisk relation till barnens far, dessutom ny på jobbet efter sjukskrivning halva hösten, boende i hus så har magsår eller åtminstone katarr passerat i mina egna tankar...

MEN

Jag pratade med sjukvårdsrådgivningen å de sa att de säkert va ett blodkärl som gått sönder...

Tack för tips å råd!
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden magsjuka! spyr blod...?