Vi har en! Dottern hostade pa natterna i tre manader innan hon fick sina horntander forra aret. Luftfuktaren tog inte bort hostan, men gjorde det lattare for henne att hosta dvs. hostan lat "trevligare" (om man kan saga sa...) Vi bor inte i Sverige, men var luftfuktare ar nastan som en jattestor kaffekokare som star och puffar ut anga, den later inte alls. Forsta gangen vi anvande den, missforstog vi instuktionerna och fick igang den pa nagot vi kallar "vaxthusinstallning" -jag trodde malarfargen pa vaggarna skulle trilla av!
En kompis till mig tipsade om "Vicks Vaporub", det var mer effektivt for oss! Gjorde en google-search pa namnet+ Sverige, det verkar finnas dar med. Det ar en starkt mintdoftande salva och man smorjer den pa brostet, ryggen och under fotterna. Vi anvande den i kanske en vecka och sen kom tanderna, men under den veckan hostade hon nastan inte alls. Kanske vart att prova innan ni investerar i en luftfuktare?
Min dagmamma har tvillingar som latt far luftvagsinflammationer, hon kor med Vicks Vaporub i kokande vatten och sa far de sitta och andas in angan under en handduk om hon marker att de borjar blir sjuka. De ar dock 5 ar gamla, kanske inte lika lyckat med en 2.5-aring.
Sjalv ar jag kanslig for forandringar i lufttryck och far garna lite smaont i halsen vid vaderforandringar, flygresor, luftkonditionering och vistelser i andra klimat. Alla fyra i kombination garanterar en jatteforkylning- sa fort vi reser nagonstans blir jag sjuk. Din dotter kanske har liknande luftror?
Hoppas att det ordnar sig! Vi provade ocksa precis ALLT och sprang hos familjedoktorn och lag vakna om natterna innan vi hittade svaret- och vi slosade pengar pa en luftfuktare som inte hjalpte!