• afrodite78

Hur markera man glas på fest?

Vi ska ha fest för 70 personer och behöver hitta något man kan märka glasen med så man inte blandar ihop och måste ta nytt glas.

Finns det att köpa något på nätet eller ha ni några fina tips på hur man kan göra.

Detta är en 60 års fest.

• Svar på tråden Hur markera man glas på fest?
  • MyFine

Det finns ju grejer man kan hänga runt foten på vinglas, men om det är 70 st så blir det ju ändå knepigt att hitta så många olika kanske? Whiteboardpenna och skriva sitt namn på foten kanske (om det nu är vinglas ni ska ha) eller nått snyggt klistermärke?

• Lola Jämtland

hm...man skulle kunna tänka sig nån form av litet band med namnskylt runt foten.... *funderar*
    Om det är glas med fot dvs....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • MyFine

Ja, det var ju en bättre idé än whiteboardpenna kanske

• Flutterby

Det hade ju varit coolt att ha foton(personernas ansikten) på glasen, men det blir nog för svårt att fixa va? Annars tycker jag Lolas idé var bra.

• Dramaonline

Ett litet kort, typ som ett minimalt placeringskort, fastknutet med ett tunnt sidenband, kunde väl gå att pyssla ihop, och se elegant ut.

Man skulle kunna välja olika färger, på kort och band, eller pryda med fjädrar eller pärlor.

Eller dekorera glasen med vattenfärger så alla ser olika ut.
    Bara de inte kladdar ner.

Om man har en massa pärlor hemma, såna för pärlplattor, skulle man ju kunna klippa upp och fästa på kanten, så varje gäst har en unik färgkod... fast då kanske de råkar äta upp dem.

• Hannah76

Skriv namn med glasfärg, antingen så härdar du det i ugn och gästerna få ta med sitt glas hem eller så härdar du inte, då går det att diska bort.

• Terryleene
    Hannah76 skrev 2008-01-28 09:25:28 följande:
    Skriv namn med glasfärg, antingen så härdar du det i ugn och gästerna få ta med sitt glas hem eller så härdar du inte, då går det att diska bort.
    Det var min första tanke också . Då behövs ju inte heller bordsplaceringslappar.
  • afrodite78

Smarta tips ni har, jag ska fundera..

Tack så mycket!

Svar på tråden Hur markera man glas på fest?