• Anonym (Ser framåt)

Ont i magen, rejält svullen efter skrapning, någon mer? Tips tack?

Så här är det. Gjorde skrapning i torsdags. Har blött rejält från och till med smärtor från och till vilket har ändå gått bra. Inatt kunde jag dock inte sova. Började igår att jag kände mig rejält förstoppad, gasig och trög. Har gått på toa och gjort det "stora" men jag kände mig helt uppkörd.
    Mellan 01-05 försökte jag hitta på saker som kunde hjälpa, microlax mot förstoppning. Tömde lite och sådär men ändå smärta. Sen samarin, gascovin och försökte lägga mig så jag kunde liksom få UT gaserna men icke.
    Då och då funkade det men smärtan är ihållande...
    Någon annan?
    Fortfarande jättesvullen och ond i magen, inte underlivssmärtor. Kan inte sträcka på magen.
    Jag klarar smärtorna nu fast jag mår från och till illa.
    Jättekonstigt.
    Gravsymptomen gick bort förra veckan tidigt i veckan så det kan det ju verkligen inte vara.
    Några tips?

• Svar på tråden Ont i magen, rejält svullen efter skrapning, någon mer? Tips tack?
  • Anonym

gjorde en skrapning för ca 3 år sedan.. har sedan dess (kanske innan oxå) blivit knasig i magen vid mens.. det spelar ingen roll om jag så står på huvud.. gaserna vill bara inte ut ibland.. är seg i magen och bajsnödig hela tiden.. vet att jag hade extremt mkt sånt de 3 följande veckorna efter skrapningen. Kankse blir lite knas med alla hormoner.
    blödde i 4 veckor till och från efter den oxå.. vet att dom sa att det skulle sluta efter 2 veckor. men när jag ringde så sa dem bara att dom skulle kolla upp det vid återbesöket.. å allt såg fint ut då så...
    Men det jag tycker kan hjälpa är en vam vetekudde på magen å ibland rygen och sen ligga med rumpan lite högt (ex. på sida med en kudde under höften). för illamåendet har jag inget tips! =(
    Oj det blev långt! Hoppas det släpper snart!

• blackangel

Blir det värre måste du åka in igen så de får undersöka dig. Jag åkte själv på en infektion i livmodern efter min skrapning och fick åka till gynakuten och fick antibiotika. Hade så j***a ont i magen ett par dagar efter skrapningen,

• Anonym (Ser framåt)

Tack för tipsen. Ja det är verkligen inte roligt men jag kan sitta iallafall nu.
    Det luktar inte illa med flytningar och sånt så infektion är det inte.
    Har rejäl halsbränna också men jag försöker ta gaviscon.
    Får hoppas det går över helt enkelt.

• JLo

Jag genomgick en skrapning i onsdags natt.
    Har också fått svullen mage, utan underlivssmärtor, utan snarare gasighet De sa till mig att om jag får ont i magen ska jag höra av mig, men då jag inte blöder o det inte gör ont direkt (utan är bara obehagligt) tolkar jag det som hormonpåverkan, nu när alla hormoner försvinner.

Men har du så ont som du beskriver så kan du ringa gyn o höra om de vill undersöka dig. Jag var mer än välkommen att höra av mig vid minsta besvär, så det är säkert samma för dig.

• Anonym (Undrar också)

Hej!
    jag är i samma sits och ät nyfiken på Hur det gick och om allt var ok? Listade du ut varför magen blev så knasig? 

• Anonym (,,)
    Anonym (Ser framåt) skrev 2008-01-28 09:02:34 följande:
    Ont i magen, rejält svullen efter skrapning, någon mer? Tips tack?

Så här är det. Gjorde skrapning i torsdags. Har blött rejält från och till med smärtor från och till vilket har ändå gått bra. Inatt kunde jag dock inte sova. Började igår att jag kände mig rejält förstoppad, gasig och trög. Har gått på toa och gjort det "stora" men jag kände mig helt uppkörd.
    Mellan 01-05 försökte jag hitta på saker som kunde hjälpa, microlax mot förstoppning. Tömde lite och sådär men ändå smärta. Sen samarin, gascovin och försökte lägga mig så jag kunde liksom få UT gaserna men icke.
    Då och då funkade det men smärtan är ihållande...
    Någon annan?
    Fortfarande jättesvullen och ond i magen, inte underlivssmärtor. Kan inte sträcka på magen.
    Jag klarar smärtorna nu fast jag mår från och till illa.
    Jättekonstigt.
    Gravsymptomen gick bort förra veckan tidigt i veckan så det kan det ju verkligen inte vara.
    Några tips?

Anonym (Undrar också) skrev 2025-05-12 19:10:02 följande:

Hej!
    jag är i samma sits och ät nyfiken på Hur det gick och om allt var ok? Listade du ut varför magen blev så knasig? 

Svar på tråden Ont i magen, rejält svullen efter skrapning, någon mer? Tips tack?