• Blue Bear

Söker en vagn som är liten ihopfälld - förslag???

Nu börjar det bli dags att beställa barnvagn men jag hittar ingen som jag tycker om.. Fundersam

Vill inte ha en stor, klumpig duovagn som de vanliga utan helst en smidig liten cityvagn som är liten ihopfälld (för bilens skull)..

Tittat lite på Teutonia och Maxi Cosi.. men vet inte hur dom är.. Bugaboo och UJ är inte fina (enligt mig) så de faller bort...

Förslag? Erfarenheter? Tips?

Börjar få panik!!! Skrikandes

• Svar på tråden Söker en vagn som är liten ihopfälld - förslag???
  • Misja

Vi har köpt Teutonia Mistral med mjuklift. Den är nätt, stilren och fin. Vi har BF 25 april, så vi tyckte att det räcker med mjuklift. Måtten (väl tilltagna av oss) för den ihopfälld är 105x60x70. Den går in i en sedan, så kombi behövs inte för vagnens skull.

• Blue Bear
    Misja skrev 2008-01-28 10:58:18 följande:
    Vi har köpt Teutonia Mistral med mjuklift. Den är nätt, stilren och fin. Vi har BF 25 april, så vi tyckte att det räcker med mjuklift. Måtten (väl tilltagna av oss) för den ihopfälld är 105x60x70. Den går in i en sedan, så kombi behövs inte för vagnens skull.
    Har kikat på en sån.. och den verkar vara bra.. hittade bara inte måtten men om den är 105 cm lång så passar den i bilen.. Tack!
  • MaLLaN85

en mindrE variant är ju teutonia fun...har inte måtten i huvudet men den blir lite ihopfälld och är smidig att köra, har svängbara hjul. gå in och kolla i en affär och be att få testa i bilen så ser ni hur det funkar. lycka till!

• mcsn83

Vi har beställt en Emmaljunga City Cerox 360. Vi behövde också en liten och smidig vagn.

• Eppe

Vi funderar på en Teutonia Fun, det är den vagn som vi har hittat som blir minst ihopfälld och troligtvis den enda som ryms i vår bil. Den verkar också smidig att köra med.

Men för säkerhets skull ska vi ta med bilen till affären och testa att det funkar innan vi köper. Sen tänkte vi troligtvis beställa den från MyPram eftersom det blir mycket billigare.

En sak som är lite förvirrande är att på MyPram så finns Fun CS och Fun System, medans i Sverige heter den bara Fun. Men som snälla människor här i forumet har upplyst mig om så är det bara Fun System som har vändbar sittdel.

• Leesa

Vi köper en Brio Sing, kan nog inte bli mindre hopfälld än så. som en väska!

Lisa + Michael = allt.
  • Hjärtats Lust

Brio Happy ska bli välsigt liten när den är ihopfälld, mått vet jag inte, mina grannar köpte en sån och de har ej kombi, bara en liten Colt som de tryckt in den i Skrattande

• Louise Hbg

Vi har en liten KIA Rio bil, vilket innebär stor begränsning i bagaget. Nu i helgen har vi varit ute o provat barnvagn, och vi har bestämt oss för Quinny Freestyle som vi får ställa på högkant i bilen. Jag blev bara så förtjust i den vagnen...+ prislappen!!!

• maja 123

Vi har köpt en Herqules raptor 3, den blir lite, jag bytte ut min combi vagn som jag hade till sonen för den var alldeles för klumpig. På den här kan man till och med ta lös fram hjulet den rymms i en takbox! välldig smart och smidig!

• maja 123

Menar så klart liten, med n!!!! :)

• blipblop

Vi köpte en Teutonia Mistral S i tron att det var modellen som heter FUN. FUN hade varit perfekt i storlek till vår lilla bil men eftersom vi gjorde fel i beställningen så nöjer vi oss glatt med den större Mistral S. Helsvart var den också och jag ångrar att jag inte köpte rött :)

Underbara vagnar från Teutonia iallfall.

• MimmiPig

Hej angående Teutonia Fun CS och Fun System, så har jag fattat det som att till CS måste du ha en separat liggdel eftersom sittdelen inte har fullt liggläge. Det kan ju vara en nackdel eftersom en pryl till måste inköpas. igengäld vinner du dock några centimeter.

Ett tips till alla är att åka och prova barnvagnen i bilen. Vår bil vara mycket mindre än vi trodde......

• piding

Kan tipsa om Kronan vagnen, är en"Riktig" duovagn men är trots detta otroligt smidig och ältt. Tar liten plats ihopfälld även om man har själva liggdelen på. Kolla in demon på www.kronan.se, även riktigt bra priser!! Vi är helnöjda eftersom vi inte fick plats med en fullstor duo (typ emmaljunga)i vår bil men ändå behövde en riktig rymlig sovdel till vår vinterbebis med overaller o allt.

Svar på tråden Söker en vagn som är liten ihopfälld - förslag???