Allergisk mot p-piller?!
Först satte jag in en pstav, som funkade massa bra, så när den gick ut så satte jag in en ny...men av nån anledning sattes staven in på samma ställe som den första, vilket man tydligen inte ska göra...Efter ett år eller så började jag få världens utslag runt där pstaven satt. Röda "knottror" som kliade nått fruktansvärt, plus att det bildades massa tjock typ ärrvävnad runt staven, som en kapsel. Alla läkare och sånt jag pratade med sa att de aldrig sett nått liknande och kunde inte förstå vad det var...tillslut gav jag upp och tog ut staven. Då försvann utslagen, såklart.
Efter ett havlår blev jag gravid, och sen födde jag min son. Var alltså preventivmedelfri i typ ett och ett halvt år.
Började med cerazette för typ en månad sen, och när jag käkat typ en vecka så fick jag tillbaka utslagen på samma ställe som p-staven suttit!! Det finns ju ingen pstav där, så jag fatta ingenting. Och nu har jag fått massa kliande pyttesmå knottror på underarmarna och i nacken med!!
Kan det verkligen vara p-pillernas fel??
Ska såklart ringa farbror doktorn, men tänkte väl mest kolla ifall det är nån annan som varit med om detta? Kan man få utslag av cerazette?