Vilka e billigast?? Folktandvården eller privat??
Jaaa som frågan lyder vilka e billigast att gå till?? Har folktandv nu men funderar på att byta!!
Jaaa som frågan lyder vilka e billigast att gå till?? Har folktandv nu men funderar på att byta!!
jag tror att folktandvården är billigast. jag betalar 110:- i månaden i försäkring hos dem och får alla behandlingar och besök "gratis"
Okej!!! Har jag aldrig hört nått om här hemma i kungsbacka.. Men låter ju välldigt bra.. Fast jag är ju äldre så jag får väll säkert bet fullt ut ändå :)
Folktandvården är nog överlag billigast. Kolla med dom nästa gång om dom har tandvårdsförsäkringen.
jag ska dit nu..undrar vad en undersökning blir..folktandv.
här kostar det ungefär samma.
skillnaden är att jag nu går privat o kan få en tid när jag vill o möts av "proffs".
på folktandården skulle jag få vänta tre år för att bli kallad. jag kunde få urakuta tider som då kostar minst det dubbla..
Min man går privat o när han fick en akuttid va kostnaden för den lagningen bara hälften så dyr än vanligt.. Konstigt!!
Röntgen,undersökn..och - inga fel,inga hål. Såg bra ut,så roligt höra!
Kostade lite mindre än jag trodde,men - nog mkt ändååå.
pluttmaja: Eftersom jag jobbat inom folktandvården så vill jag bara säga att de som jobbar där också är proffs!! Ni skulle bara veta hur de vänder sig ut och in för att göra folk till lags och få fram tider fast det inte finns några...
Ja folktandvården är generellt sett billigare än privata. Det finns ju privata s k lågpriskliniker nu, men de har jag inte hört nåt bra om. sen ska man ju inte stirra sig blind på priset, man ska ju gå där man trivs och får behandling av hög kvalitet.
Jag går till en privat som jag och alla jag pratat med tycker är billig.
Min erfarenhet är att privata tandläkare är billigare än folktandvården, där jag har bott i alla fall. Ska kolla upp det där lite närmare...
Här kan ni kolla:
www.forsakringskassan.se/privatpers/tandvard/priset/priser_lan/
Jag sökte bara lite snabbt på tre olika län, men fann att i alla de slumpmässigt utvalda länen så fanns det privata tandläkare som var billigare på allt än vad folktandvården är, vilket för övrigt också var vad jag menade med mitt föregående inlägg, att det finns billigare privattandläkare alltså, inte att alla (eller ens de flesta) privattandläkare är billigare.
Inget illa menat men!!! hur kan man få en propp i benet av att gå till tandläkan????
Låter ju jätte hemskt!