Ett ovanligt men mycket fint namn, Vilde
Det er urnorskt och jag undrar hur en svensk uppfattar det namnet.
Kan sjælvklart också stavas med Wilde.
Det er urnorskt och jag undrar hur en svensk uppfattar det namnet.
Kan sjælvklart också stavas med Wilde.
Fint det var, hmm, vi vill ha ett ovanligt namn, och det är det nog :) tack för tips!
Vi har sedan innan funderat på tjenamnet Vilda, de måste väl vara besläktade, va? Det enda vi är lite oroliga för är om barnet ska bli mobbat, typ "vilda Svensson" - dvs att den skulle vara vild och bångstyrig. Men vi tycker det är så fint, och tror ändå att man lär sig snabbt att inte se det på det viset..
Om jag får en son så har jag Vilde som kandidat för tilltalsnamn. Jag tycker att det är jättevackert!
Jag har också funderat på Varg, men det är många som opponerar sig mot det pga mobbningsrisken. Jag har själv ett högst ordinärt namn men det hindrade inte mig från att bli mobbad ändå...
Jag har en norsk namnbok och där står det att Vilde är ett modernt flicknamn. Är det inte så?
Vilde er ett jente namn. har aldrig hørt talas om att man har det namnet på en gutt..
Kan tillægga att det er en ganska kænd kvinna i Norge som bær namnet, Bjørn Dæhlie's fru heter Vilde.
Vilde ar ett jattefint flicknamn och later jattebra!
I såna fall så tror jag att Vilde uppfattas som pojknamn i Sverige och flicknamn i Norge beroende på att de flicknamn som slutar på -a i Sverige ofta slutar på -e i Norge. T.ex. Stina/Stine, Vilda/Vilde.
Jag tycker hur som helst att det är ett väldigt fint namn både på flickor och pojkar.
Vilde är ett vackert namn!!! Jag tycker inte att det är ett utpräglat pojknamn i Sverige, kanske för att den enda person jag har hört som heter så var en flicka...
Jättefint! Både på pojkar och flickor! Jag gillar själv Vilda, Vinga och Vilja.. Vilde, Vide och Varg är jättecoola namn!
Kram, Ekorren.
näe, va..