• dossanova

Någon med dåligt passage i äggledare som lyckades bli gravid med hjälp av IVF

Hej alla gravida!
    Och ett stort grattis till er!

Jag ska göra min fösta IVF behandling i slutet på denna månad, Jag har dåligt passage i mina äggledare. Jag undrar om det är någon som lyckats bli gravid med hjälp av IVF och i sådana fall hur många försök det krävdes. I övrigt är vi fullt friska och mannen har bra simmare, jag är 23 år och han är 29, men det e lite trångt för simmarna på den högra ledaren, den vänstra släpper bara igenom vissa.

Vore skönt att få något slags hopp =)

• Svar på tråden Någon med dåligt passage i äggledare som lyckades bli gravid med hjälp av IVF
  • Pimpinellan

Om ert enda fel är dåliga äggledare har ni stor chans att lyckas med ivf! Äggledarna behövs ju inte alls vid ivf,det är därför ivf är en så bra metod just för de med såna fel. Du är dessutom ung och då är oddsen ännu större att det lyckas,kanske rentutav på första försöket. Anledningen till det är att dina ägg är unga forfarande och unga ägg=bättre kvalitet på äggen och det är nästan bara äggkvaliteten som avgör resultaten vid ivf. Så summa summarum: det finns stort hopp för dig! Lycka till från en som också ska göra ivf i vår!

• dossanova

Hej på dig!

Ja, det är bara äggledarna som är felet, allting annat ser bra ut. Ska du oxå göra IVF?

Pimpinellan skrev 2008-01-28 12:36:48 följande:
    Om ert enda fel är dåliga äggledare har ni stor chans att lyckas med ivf! Äggledarna behövs ju inte alls vid ivf,det är därför ivf är en så bra metod just för de med såna fel. Du är dessutom ung och då är oddsen ännu större att det lyckas,kanske rentutav på första försöket. Anledningen till det är att dina ägg är unga forfarande och unga ägg=bättre kvalitet på äggen och det är nästan bara äggkvaliteten som avgör resultaten vid ivf. Så summa summarum: det finns stort hopp för dig! Lycka till från en som också ska göra ivf i vår!
  • Pimpinellan

Japp,ivf i mars. Jag är mycket äldre än dig och vi har försökt ett bra tag på egen hand. Antingen är vi oförklarligt infertila eller också tillhör jag de där som det tar väldigt lång tid för att bli gravid och eftersom jag är så gammal och inte har flera år till på mig att försöka på egen hand så kör vi med ivf istället. Innan ivf:en kör igång och om den misslyckas gör vi egna försök här hemma ändå för man vet ju aldrig! På ett eller annat sätt ska det bli bebbe!

• dossanova

Hoppas det går bra för er, och ett stort lycka till :)
    Jag visste inte att åldern spelade så stor roll

Pimpinellan skrev 2008-01-28 18:59:49 följande:
    Japp,ivf i mars. Jag är mycket äldre än dig och vi har försökt ett bra tag på egen hand. Antingen är vi oförklarligt infertila eller också tillhör jag de där som det tar väldigt lång tid för att bli gravid och eftersom jag är så gammal och inte har flera år till på mig att försöka på egen hand så kör vi med ivf istället. Innan ivf:en kör igång och om den misslyckas gör vi egna försök här hemma ändå för man vet ju aldrig! På ett eller annat sätt ska det bli bebbe!
  • Pimpinellan

Åldern har väldigt stor inverkan på fertiliteten och kvaliteten på äggen. I min ålder är chansen att bli gravid på egen hand även med de bästa förutsättningarna bara max 7% varje månad till skillnad mot dem i din ålder då chansen är 30% varje månad. Resultaten vid ivf är bättre ju yngre man är,men vi hoppas på bebbe för oss båda! Lycka till även du!

• Hvita sinnen

Jag hade bara en äggledare och den var väldigt trasig, lyckades på första försöket. Som pimpinella påpekar, med IVF går man ju runt hela äggledarproblemet.

Lycka till!

• dossanova
    Hvita sinnen skrev 2008-01-31 15:17:12 följande:
    Jag hade bara en äggledare och den var väldigt trasig, lyckades på första försöket. Som pimpinella påpekar, med IVF går man ju runt hela äggledarproblemet. Lycka till!
    Vad roligt för dig, stort grattis, har bebben kommit
  • Hvita sinnen

tack tack, hihi jo han blir 3 i maj

• dossanova
    Hvita sinnen skrev 2008-02-03 13:46:28 följande:
    tack tack, hihi jo han blir 3 i maj
    men då e han ingen bebbe längre
  • SStina

Önskar er alla lycka till här i tråden......
    Själv har jag inga äggledare då dessa är bortopererade pga cystor och missbildningar och även halva äggstocken är borta.....gjorde IVF första ggn när jag var 24år fick en underbar son på första försöket på väldigt dåliga ägg 2celliga.....gjorde vårat andra IVF nu när jag var 38 år och fick kanonägg och många.....och lyckades på frysförsöket...en underbar flicka fick vi.....fick alltså bättre ägg och fler vid min höga ålderSkrattande

Nu har våran lilla flicka kommit.....vårat andra IVF-barn har fötts....vi är så lyckliga.
Svar på tråden Någon med dåligt passage i äggledare som lyckades bli gravid med hjälp av IVF