• Snarkofagen

Vad har era 15-månaders för leksaker?

Det är hög tid att plocka undan bebisgrejorna nu och se till att få in lite mer leksaker anpassat till Ellas ålder (15 månader). Vad leker era barn med för leksaker? Ella gillar bilar och dockor men tröttnar ganska snabbt på att köra bilen fram och tillbaka.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad har era 15-månaders för leksaker?
  • Grease

Viggo gillar att stapla klossar och plocka med pusselbitar. Fast han plockar bort dem så får jag sätta tillbaks dem. Han fick en bondgård i julklapp och med den kan han sitta ett bra tag och leka med djuren. Att läsa och bläddra i böcker är också roligt.

• Snarkofagen

Glömde skriva att Ella har några knoppussel och de är också en höjdare. Hon gillar också att läsa böcker. Men bondgård var ju ett jättebra tips! Ska kolla på det. Tack!

Fler tips?

• Tieo

Sonen är 14 månader och gillar bland annat:
    - Läsa böcker, bläddra i böckerna själv
    - Köra runt med gå-vagnen
    - Åka runt på sin bobby-car
    - Bygga med sina byggklossar
    - Leka i sin lektunnel

Men mest förtjust är han förstås i att klättra upp på allt och köra runt matstolarna så han kan klättra upp på allt annat som är högre upp.. *suck*

• twinmamma

Våra barn älskar musik..Köpte en liten orgel som visserligen var för 3+ men där finns olika djur och låtar..
    Sitta och läsa och lyssna på musik..Lego och klossar som sagt kan de sitta och pilla med ett tag..

• minrasmus

Min son är 17 månader och hans favorit just nu är hans lilla bord och stolar o en liten plast servis med koppar, kaffekanna, fat o skedar o lite skålar med lock på.
    Han håller på med de hela tiden o fixar fika till mig och dockan o nallen
    Dockvagnen gillar han väldigt mycket också!

• minrasmus

Ja just de ja, han har både en dator som låter massa o en keybord . Han älskar att leka med dem, men på något konstig sätt så ligger de alltid högst upp på hyllan så han inte når dem

• minrasmus

O nu kom jag på va han mer leker med jämt. Duplo!!!

• Snarkofagen

Just det, en liten fikahörna vore ju toppen! Ella gillar att laga mat till sin mamma Och Duplo, självfallet! Ska spana in det. Tusen tack för era förslag!

Svar på tråden Vad har era 15-månaders för leksaker?