Åka buss med barnvagn i uppsala = livsfarligt!
Jag fattar inte hur det är meningen att man ska våga åka själv med barnvagn på bussarna i uppsala...!! Har ganska nyligen flyttat hit från stockholm, och där åker man ju gratis med barnvagn av säkerhetsskäl!! Men här ska man allstå försöka krångla fast vagnen i några fula små snören, och sen försöka mangla sig fram till föraren mot strömmen av andra resenärer och sen betala för sig själv och sen ta sig tillbaka till vagnen igen, allt detta medan bussen rivstartar och börjar åka!!
Livsfarligt ju! De gånger jag åkt buss här i uppsala har det alltid varit vansinnigt otrevliga busschaffisar! Dom skäller ju ut folk till höger och vänster, kör som idioter, tvärnitar och skriker otrevligheter i högrataren...! Är det bara jag som råkat ut för dom värsta förarna hela tiden, eller ÄR det så här??? Har man ingen servicekänsla i uppsala??
Jag vägrar åka själv med barnvagnen! Ska jag åka nån stans så måste killen följa med och betala för oss... Inte en chans i världen att jag lämnar barnvagnen! Jag står brevid och håller i den så att knogarna vitnar! Flera gånger at den nästan tippat när föraren slagit på en tvärnit eller svägt för häftigt...! Man kan ju inte gärna ställa sig och surra fast hela vagnen med spännband för att den ska stå säkert! Det ligger ju dessutom en BEBIS i vagnen!
Varför kan man inte bara få åka gratis med barnvagn i uppsala med?! På SL.se står det ju till och med att anledningen till att man får åka gratis med barnvagn är att någon alltid ska kunna stanna med barnet! Varför tänker man inte så i resten av sverige för?!
Är så sur!! Ångrar att jag flyttade hit...! Den här stan känns så aggresiv! Inte bara bussförarna utan alla typ myndighetspersoner jag stött på här har varit hemska!!
Så, nu fick jag spy lite galla...!