• Raven Waves

Åka buss med barnvagn i uppsala = livsfarligt!

Jag fattar inte hur det är meningen att man ska våga åka själv med barnvagn på bussarna i uppsala...!! Har ganska nyligen flyttat hit från stockholm, och där åker man ju gratis med barnvagn av säkerhetsskäl!! Men här ska man allstå försöka krångla fast vagnen i några fula små snören, och sen försöka mangla sig fram till föraren mot strömmen av andra resenärer och sen betala för sig själv och sen ta sig tillbaka till vagnen igen, allt detta medan bussen rivstartar och börjar åka!!

Livsfarligt ju! De gånger jag åkt buss här i uppsala har det alltid varit vansinnigt otrevliga busschaffisar! Dom skäller ju ut folk till höger och vänster, kör som idioter, tvärnitar och skriker otrevligheter i högrataren...! Är det bara jag som råkat ut för dom värsta förarna hela tiden, eller ÄR det så här??? Har man ingen servicekänsla i uppsala??

Jag vägrar åka själv med barnvagnen! Ska jag åka nån stans så måste killen följa med och betala för oss... Inte en chans i världen att jag lämnar barnvagnen! Jag står brevid och håller i den så att knogarna vitnar! Flera gånger at den nästan tippat när föraren slagit på en tvärnit eller svägt för häftigt...! Man kan ju inte gärna ställa sig och surra fast hela vagnen med spännband för att den ska stå säkert! Det ligger ju dessutom en BEBIS i vagnen!

Varför kan man inte bara få åka gratis med barnvagn i uppsala med?! På SL.se står det ju till och med att anledningen till att man får åka gratis med barnvagn är att någon alltid ska kunna stanna med barnet! Varför tänker man inte så i resten av sverige för?!

Är så sur!! Ångrar att jag flyttade hit...! Den här stan känns så aggresiv! Inte bara bussförarna utan alla typ myndighetspersoner jag stött på här har varit hemska!!

Så, nu fick jag spy lite galla...!

• Svar på tråden Åka buss med barnvagn i uppsala = livsfarligt!
  • Smurfan JM

Har inte ni fått nya "platta" bussar i Uppsala än då?
    Jag trodde de var på väg att byta i typ hela landet...

• Raven Waves

Smurfan JM skrev 2008-01-28 12:40:27 följande:

Har inte ni fått nya "platta" bussar i Uppsala än då?Jag trodde de var på väg att byta i typ hela landet...
    Platta? Hm..nä, dom är gröna och fula och luktar illa...
  • marysoul

Uppsalas komunaltrafik är pinsamt dålig! Blir bara dyrare och dyrare,otrevligare chafförer, passar aldrig tiderna och kör som idioter!

Tror det är många som skulle önska en förbättring, men vet inte riktigt hur det skulle kunna gå till.. Men jag skulle lätt skriva på en protestlista! :P

Ibland behöver man ju verkligen åka buss, tunga väskor, långt att gå osv, men man drar sig ju till sista stund! Jag som alltid har min vovve med mig och nu när jag är gravid har ja känt många ggr att det är för långt att gå hela vägen hem från stan, tar närmre 30 minuter i min tjocka kropp för tillfället, men det kostar 30 kr för mig, och 30 kr för hunden. Då är det billigare med taxi nästan!
    Plus att om man ska betala 30 jävla spänn för en hund tycker jag den ska ha lika stor rätt att sitta i sätet som vilken annan som helst. Varför ska man betala för att han ska ligga på golvet under mina fötter? GRRR!!

Finns många otrevliga människor i Uppsala tyvärr, men det finns faktiskt några snälla gömda här och där oxå! ;) Så ge inte upp hoppet än!

• Raven Waves

Men vad fint då...! Man ska alltså bo i en aggresiv sur-stad...!
    Men kan man inte starta en typ namninsammling då, att man vill ha gratis buss med barnvagn?

Och inte känner jag en enda människa i den här hålan heller...
    Det verkar som om uppsala och jag inte riktigt passar ihop...!

• Ur Tuffa Ria

Uppsaa bor är ju kännda  för att vara lite otrevliga och griniga. Kommer sj inte heller härifrån från början. Men har dock bott här nästan hela mitt liv. Och folk är faktiskt mera otrevliga och griniga i Uppsala. När man åker till TEX Gävle tror man att folk är knasiga för att dom är sååå trevliga och snälla. Men som sakt upplänningar har ryktet om sig att vara griniga och otrevliga. Och det är fruktansvärt jobbigt att jobba i butik i Uppsala ska ni veta. huja.. Vikket liv det kan bli på Uppsala borna. Så bussisarna är inte dom enda tyvärr... Och jag vett vad du menar med hur dom kör och beter sig.. Men det finns faktiskt nååågra goa bussisar. Tyvärr får man typ aldrig åka med dom.

Och sen tycker jag att dom gröna nya bussarna är mycket smidiga och bra. Man slipper hjälpa gammla och barnvagnar ombord. Och dom är bekväma och inte skitiga och äckliga som andra bussar i andra städer kan vara. Att dom luktar vet ja inte.. Möjligt vis om man står bakom den io avgaserna. Men det är väll det nya bränslet dom har som luktar. Eller så luktar det pga att man sitter brevid nån som luktar skit! Ha! Ha!

Ett litet tipps till alla som åker buss! Parfymera er MINDRE! Det luktar iiiinte gott när man stinker perfym! ICH! Tänk på dom som kan få astma och hemsk migrän av detta sprejande! Hemskt va folk kan lukta perfymfabrik i bland!

Lever i en drömm värld! Underbart...!
  • Raven Waves

Ur Tuffa Ria: Men då är det alltså inte bara jag som missuppfattat alla då...suck! Ja, jag tror inte jag kommer stanna i den här staden alltför länge om det ska vara sån här mentalitet här! Kommer liksom från avgrundshålet norrtälje, och till och med där finns det trevligare människor ju! Om jag vetat att uppsala var så här tjurig så skulle jag aldrig flyttat hit!

Sen kanske jag överdrev med bussarnas lukt...men dom är i alla fall gröna och fula... Blir ju inte bättre av att vi lyckades med konststycket att hamna i gottsunda, mitt ute i skogen liksom, och måste åka med "gröna faran" så fort vi ska nån stans... BLÄ!

• Ur Tuffa Ria

Grönt é skönt! Fasst i detta fall misshandlas grönt enormt.. Har en gång för länge sedan bott i G-sunda.. Men jag flyttade sååå fort ja kunde! Kännde att grinigheten va större bland folk där.. Bodde hos en polare i nån månad innan jag hittade min lägenhet som jag sålde nyligen. Hoppas du inte hatar Uppsala allt för mycket nu iaf! Vi snälla finns ju här och där! Och nu när du vet hur Uppläningar är.. Så kanske det blir lättare att bita tillbax och sen bosta bort det! Men idioter finns det gott om i denna stad. Har snubblat över en hel del.. Huja va man har blivit arg på folk i denna stad! Men vi vet ju bättre och vi kan inte mera än tycka synd om dom, för att dom antagligen retar sig mera på oss som inte är sura och griniga. Vi är glada och har det dom vill ha och då blir dom ännu mera griniga mot oss! Avis och sotis är Upplänningarna bra på att va oxå!

Lever i en drömm värld! Underbart...!
  • Sallisen
    marysoul skrev 2008-01-28 12:50:49 följande:
    Uppsalas komunaltrafik är pinsamt dålig! Blir bara dyrare och dyrare,otrevligare chafförer, passar aldrig tiderna och kör som idioter! Tror det är många som skulle önska en förbättring, men vet inte riktigt hur det skulle kunna gå till.. Men jag skulle lätt skriva på en protestlista! :P Ibland behöver man ju verkligen åka buss, tunga väskor, långt att gå osv, men man drar sig ju till sista stund! Jag som alltid har min vovve med mig och nu när jag är gravid har ja känt många ggr att det är för långt att gå hela vägen hem från stan, tar närmre 30 minuter i min tjocka kropp för tillfället, men det kostar 30 kr för mig, och 30 kr för hunden. Då är det billigare med taxi nästan! Plus att om man ska betala 30 jävla spänn för en hund tycker jag den ska ha lika stor rätt att sitta i sätet som vilken annan som helst. Varför ska man betala för att han ska ligga på golvet under mina fötter? GRRR!!Finns många otrevliga människor i Uppsala tyvärr, men det finns faktiskt några snälla gömda här och där oxå! ;) Så ge inte upp hoppet än!
    Betalar man för HUNDEN????????
  • Raven Waves

Ur Tuffa Ria skrev 2008-01-28 13:45:44 följande:

Grönt é skönt! Fasst i detta fall misshandlas grönt enormt.. Har en gång för länge sedan bott i G-sunda.. Men jag flyttade sååå fort ja kunde! Kännde att grinigheten va större bland folk där.. Bodde hos en polare i nån månad innan jag hittade min lägenhet som jag sålde nyligen. Hoppas du inte hatar Uppsala allt för mycket nu iaf! Vi snälla finns ju här och där! Och nu när du vet hur Uppläningar är.. Så kanske det blir lättare att bita tillbax och sen bosta bort det! Men idioter finns det gott om i denna stad. Har snubblat över en hel del.. Huja va man har blivit arg på folk i denna stad! Men vi vet ju bättre och vi kan inte mera än tycka synd om dom, för att dom antagligen retar sig mera på oss som inte är sura och griniga. Vi är glada och har det dom vill ha och då blir dom ännu mera griniga mot oss! Avis och sotis är Upplänningarna bra på att va oxå!
    haha! Mupplänningar då...! haha! Nä men fy vad störigt! Att folk tjurade borta i gnällbältet runt eskilstuna visste jag, men jag hade fått för mig att uppsalabor var yp sån...ja, glada norrmän eller nått...Men shit vad fel jag haft! Och Pottsunda ska vi fly ifrån så fort "maken" pluggat klart...Flyttade liksom hit mest för att han skulle plugga plus att vi inte klarade av äckel päckel norrtälje... om muppsala fick tunnelbanor kanske folket skulle bli gladare...?
  • Annna

Åkte buss i Uppsala idag och jag tycker också att det är helt värdelöst att man inte kan få åka gratis med barnvagn. så dåligt.
    och så kör de som dårar. usch.

det finns faktiskt en och annan trevlig männsika här också. jag hoppas du träffar på några av dem

Svar på tråden Åka buss med barnvagn i uppsala = livsfarligt!