Vad är bäst? Att visa att man stöttar eller att ställa ultimatum? ...långt
Jag och pojkvännen har haft ett stort bråk de senaste dagarna eftersom att det kommit fram att han druckit igen eftre att ha lovat att sluta, han hade börjat med antabus men jag tror inte att de funkat för jag vet att han druckit iaf. Jag är gravid i V. 21 och känner inte att han prioriterar mig och bebisen. Vi ska snart flytta till en större lägenhet och jag känner att jag vill ha ett slut¨på detta om vi ska kunna gå vidare som en familj. När han drack i lördags så fick han världens utbrott efter att jag bett hans syrra prata med honom. Han skrek och var alldeles vansinnig (i telefon), men när han ringde mig på jobbet igår så låtsades han som ingenting hade hänt. Han säger fortfarande att han inte druckit men jga vet ju att han ljuger. Jag har tagit kontakt med familjerådgivningen men vi får nog ingen tid där förrän om 3 veckor. Nu hoppas jag verkligen att han inser att han gjort mig väldigt illa. Jag hoppas att han ber om en chans att förbättra sig så att jag ska slippa vara den som tar upp det. Men som det är just nu verkar han inte ens fatta hur illa han gjort mig...
Det värsta är att han ljuger hela tiden, hade han ärligt sagt att han druckit och att han inte orkade stå emot så hade det kännts så himla mkt bättre.. jag orkar inte bli sviken igen. Hur ska jag få honom att förstå att han riskerar sin fsmilj? Ska jag berätta att jag stöttar honom hur det än går eller ska jag ställa ultimatum, typ om du inte skärper dig drar jag och du får inte träffa ungen!
jag älskar honom otroligt mkt och jag är verkligen beredd att kämpa för att få det att funka. Jag kommer nog inte att lämna honom om jag inte inser att det verkligen är för sent. Så jag vill helst ha råd på hur jag får honom att inse vad han riskerar och hur jga får honom att fatta att han inte behöver hålla på att ljuga. Jag tror att jag kan börja lite på honom igen så småning om men då måste han börja att vara 100% ärlig mot mig. Snälla hjälp mig att hantera situationen, vet inte vad jag gör snart!