• MajaLarsson

hur hög är er bensinkostnad/mån?

anledningen till att jag frågar är att jag håller på å räknar lite på budgeten och ska försöka få ner just bensinkostnaden!

skriv gärna hur långt du/ni har till jobbet oxå t o r och hur många bilar du/ni har

• Svar på tråden hur hög är er bensinkostnad/mån?
  • jeikei

gå in på bilkalkylen på konsumentverket.se och fyll i er bil och körsträcka så kan du se vad den årliga kostnaden kommer ligga på...

• lia76

Vi tankar våran bil fulltank ungefär 1-2 ggr/månad.
    Så det blir mellan 600-1200/månad..
    Skit dyr bensin

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Viggo och pyrets mamma

Vi har dieselbil och mannen har 7 mil t/r till jobbet men samåker med två andra på sitt jobb så han kör själv var 3:e dag, det tillsammans med vår övriga körning blir en kostnad på ca 1000 kr/månad, men då kör vi mycket och får köpt diesel billigt, så vår kostnad blir lite missvisande gentemot vad kostnaden blivit om vi skulle betalat fullpris.

• MajaLarsson

oj, vad låga kostnader ni har!

tack för länken, ska kolla sidan!

det är så svårt att räkna på för barnens pappa jobbar nu 6.5 mil bort, men samåker oftast, fast med olika antal personer varje gång... så det är svårt att få in nåt "körschema" där.
    samtidigt åker han (vi) mycket bil våra lediga timmar på dygnet.

innan vi flyttade till stan hade vi en kostnad på ca 4000:- i månaden, ibland mer, ibland mindre.
    nu ligger det på ca 2500:-.

idag har han varit på anställningsintervju på samma företag fast i vår stad istället och om han får jobbet har han bara 6km enkel resa till jobbet! *vore toppen*
    undrar hur mycket vi kan sänka kostnaden då tro?

vi bor inte ihop nu, därav min luddiga text men vi planerar att flytta ihop och då vill jag ha "stenkoll" på vår budget!

• annica26

vi har en bensinkostnad på ca 2500-3000 kr i månaden, då har jag 5 mil tur och retur och jobbar näst intill heltid varje månad....har dock en passat kombi 1.8 turbo som drar lite mera, men nu är den såld och förhoppningsvis kan vi får ner kostnaden. Har dock bara haft nya bilen 2 veckor än..

• rött och guld

hej!
    vi har en volvo V40 årsmodell 2003(väldigt bensinsnål)
    full tank 65liter kostar 700kr.
    om min sambo ENDAST åker till jobbet varje dag under en månad klarar vi oss på en tank(700kr)
    då kör han 2mil till jobbet och 2mil hem igen= 4mil per dag.
    kör vi extra(och det gör man ju) så lägg på 500kr till och då är du uppe på 1.200kr på en månad.

• tinna

Tidigare har vi legat på 4000 i månaden men då har jag pendlat med bil 55 mil/vecka, maken kört 10 mil/vecka till jobbet och så allt annat. Vi bor på landet, har två bensindrivna bilar. Nästa blir en diesel...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Lilla Trule

Vi har kring 4000-4500 kr varje månad i bensinkostnad.
    Har 4 mil tur och retur till jobbet och skjutsar barn till/från träningar, kompisar etc varje dag. Har räknat ut att vi i genomsnitt kör ca 12 mil/dag.
    Vi har en bil!

• Fru Anders

När båda jobbar har vi två bilar.jag har 5 mil en väg till jobbet och mannen 3 mil en väg.
    Då har vi en kostnad på ca 4500:-/mån
    Nu har vi bara en bil ( är föräldralediga) och jobbar halva veckor var då ligger vi på ca 2500:-

• rött och guld

Fru Anders skrev 2008-01-28 18:19:01 följande:

När båda jobbar har vi två bilar.jag har 5 mil en väg till jobbet och mannen 3 mil en väg.Då har vi en kostnad på ca 4500:-/månNu har vi bara en bil ( är föräldralediga) och jobbar halva veckor var då ligger vi på ca 2500:-
    ni måste antingen vara tunga på gasfoten eller ha törstiga bilar!
Svar på tråden hur hög är er bensinkostnad/mån?