• Tilia

Äter du vitamin- och/eller mineraltillskott?

Berätta gärna mer om varför du äter detta, eller varför du inte gör det, om vilka specifika tillskott du ev. tar, varför och sedan hur länge...

Känner du dig friskare/starkare av det du ev. tar, eller tar du det i rent förebyggande syfte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du vitamin- och/eller mineraltillskott?
  • Alameda

Jag tar inga tillskott alls. Tycker att en allsidig och bra kost är mkt viktigare än att stoppa i sig en massa tabletter.

• Tilia

Ok. Men om man vet med sig att man trots allt äter för lite av något, t.ex. fet fisk - är det inte bra att ta omega 3-tillskott då?

• Blå Flygare

Ja, kalcium eftersom jag äter mjölkfritt för det mesta.

Och ibland omega3 bara för att det är nyttigt i största allmänhet, och jag är kass på att laga fisk.

• StepByStep

Jag äter Mitt Val Kvinna varje dag pga medicinen jag äter konstant för min reumatiska värk. Den gör så att vissa mineraler och vitaminer minskar så för att hjälpa kroppen på traven kan såna grejer behövas. Nu äter jag även järntillskott ovanpå det för att jag är gravid så dom andra vitaminerna kommer ju väl till pass dom med samtidigt. För där är ju folsyra i Mitt Val Kvinna.

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080621~*~
  • Featherboah

En näringsdryck varje dag. De flesta vitaminer finns med där. Glad

sunburn.blogg.se - En 17-årings blogg om allt och ingenting.
  • cicci85

Ja några tabletter för gravida och ammande. Tanken är att jag ska ta dem regelbundet emn det blir då och då...

• Alameda

Jodå, det är ju upp till var och en, och ens kostvanor
    Omega 3 är aldrig fel

• Pigelinen

jag äter Mitt val Kvinna. Först och främst för vi önskade (och är nu) gravida och så för att jag är laktosintollerant och äter nästan inga mejeriprodukter. Då får jag i mig endel mineraler fårn tabletterna.

Tack, gode Gud!!!
  • LovelyMeLovelyYou

Jag tar det för att jag är så fruktansvärt kräsen, och inte kan äta alla de nyttiga sakerna man behöver få i sig... Försökte men det gick inte

• Schnauser

Jag äter "All-in-one-påsar" innehållande omega 3, antioxidant och vitamin/mineral. Vidare tar jag karotentabletter (a-vitamin, ger lite färg och skyddat mot solstrålning) och silicatabletter (som förebyggande för hud, hår, naglar).

De här kosttillskotten är ett led i ett litet experiment jag gör med mig själv. Har alltid varit lite skeptisk mot kosttillskott och vill se om de faktiskt gör någon skillnad. Jag har ätit dem sedan sommaren 07 och jag kan ännu inte avgöra om de gjort mig piggare. Det jag vet är att jag i alla fall får i mig alla vitaminer jag behöver. Karotentabletterna har jag provat att äta tidigare under somrarna och de har faktiskt gett ett visst skydd mot solen och minskat de soleksem jag brukar få. Det ska bli kul att se effekterna (om det blir några) av karotentabletterna när jag ätit dem hela året.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
Svar på tråden Äter du vitamin- och/eller mineraltillskott?