• Anonym (förtillfäl)

lymfkörtel på halsen har växt

Hej på er!
    Sitter här och är orolig efter det jag pratat med min läkare.För 4månader sen så blev jag dunderförkyld och åkte på en mycoplasma infektion.I samband med den började det knaka och liksom klicka till då jag sväljer.Speciellt på morgon.Hade då en lymfkörtel på halsen som läkaren undersökte men sa att den skulle försvinna.I dagsläget så har den fortfarande inte försvunnit,blivit större och börjat göra ont,när jag sträcker på halsen gör det Väldigt ont.Har svårigheter på morgonen att svälja,har ett obehag hela dagen och blivit mer och mer hes.Han ringde idag igen läkaren och har nu skickat remiss till Öron näsa hals.Han sa att om en lymfkörtel inte försvinner och börjat växa måste den utredas ev tas prov på.
    Blir livrädd att det ska vara cancer el ngt.Är ju "bara" 31 år..
    Ngn som känner igen mina symtom,som haft samma och vad det visade på provsvaren?
    Tacksam För Alla Svar!!!!

• Svar på tråden lymfkörtel på halsen har växt
  • Anonym (förtillfäl)

*puffar lite*

• Anonym (mama)

jag har haft en knöl på halsen så länge jag kan minnas.. kanske en fett knöl?

• Anonym (förtillfäl)

har haft den i 4 månader och den har växt och gör ont,sen har jag ju svårigheter med att svälja och är hes.

• Anonym (förtillfäl)

har haft den i 4 månader och den har växt och gör ont,sen har jag ju svårigheter med att svälja och är hes.så det är det nog inte..

• Anonym (förtillfäl)

har haft den i 4 månader och den har växt och gör ont,sen har jag ju svårigheter med att svälja och är hes.så det är det nog inte..

• Anonym (förtillfäl)

oj vad många svar det blev,inte riktigt meningen,tröck nog för fort

• Psychadelia

Cancer gör oftast inte ont i första skedet så det behöver du förhoppningsvis inte oroa dig för. Det finns några olika sjukdomar som kan ge svullna lymfkörtlar men de flesta gör inte heller ont så därför tänker jag inte nämna dem och göra dig orolig. Eftersom din körtel gör ont och uppstod i samband med en infektion så kan det kanske vara så att "avrinningen" ur körteln har blivit igenproppad på nåt sätt så det som normalt dräneras bort via lymfkörtlarna inte kommer ut ur just den körteln. Men det är självklart inget jag lovar. Hoppas du mår bättre snart iallafall.

• Lisa1980
    Anonym (förtillfäl) skrev 2008-01-28 15:18:54 följande:
     Jag fick en knöl på halsen som växte. Den blev också väldigt stor och jag fick svårt att svälja. När den kontrollerades visade det sig att jag hade hypotyreos alltså struma.
     Dt kan inte vara struma du har fått??
    ~Mina Underbara Barn Pontus 4 och Saga 3 och Lille Casper~
  • Anonym (förtillfäl)
    Svar på #8
    Jo kanske,jag vet inte..tog ett strumaprov för ngt år sen,men det visade inget då.Har fått barn efter det.Sen har jag gått ner nästan 20 kg på ett år.Visst kan man rasa i vikt vid struma?
  • Anonym (mama)

Anonym (förtillfäl) skrev 2008-01-28 15:44:50 följande:

Svar på #8Jo kanske,jag vet inte..tog ett strumaprov för ngt år sen,men det visade inget då.Har fått barn efter det.Sen har jag gått ner nästan 20 kg på ett år.Visst kan man rasa i vikt vid struma?
    japp kan man!
  • Lisa1980
    Anonym (förtillfäl) skrev 2008-01-28 15:44:50 följande:
    Svar på #8Jo kanske,jag vet inte..tog ett strumaprov för ngt år sen,men det visade inget då.Har fått barn efter det.Sen har jag gått ner nästan 20 kg på ett år.Visst kan man rasa i vikt vid struma?
     Har du fått barn??? Jag har min struma historia nedskriven i min blogg. Jag fick också struma efter min graviditet. Gå gärna in och läs den. Se om det stämmer nåt på dig. Be dem absolut ta ett prov på dig snarast.
    ~Mina Underbara Barn Pontus 4 och Saga 3 och Lille Casper~
  • Eelle

jag hade en lymfkörtel under hakan eller hur man nu ska beskriva det... den växte o de såg ut sm jag hade 3 dubbelhakor typ.
    Fick operera bort den, och sen tog läkarna och skickade iväg den till Uppsala för analys. Visade sig dock att den inte var farlig, men att de va bra att den blev bortopererad ifall den hade växt mera.
    Jag fick gå tillbaks till sjukhset 3 gånger efter operationen för koll. Men det såg bara fint ut. Så det kan ju vara en vanlig lymfkörtel du har.

Svar på tråden lymfkörtel på halsen har växt