• sofie27

mjölkfri pastasås????

något gott recept på mjölkfri pastasås???.Använder havremjölk till all matlagning.

• Svar på tråden mjölkfri pastasås????
  • Empan81

Det går väl att göra vilken som helst bara att du byter ut mjölken mot havre???

• Kofttanten

krossade tomater med vitlök o olivolja

• Blå Flygare
    Empan81 skrev 2008-01-28 15:08:20 följande:
    Det går väl att göra vilken som helst bara att du byter ut mjölken mot havre???
    Inte om den ska bli god också
  • Blå Flygare

Denna åt jag mycket innan, men får nu sakna eftersom dottern inte tål ägg (färsk pasta innehåller alltid ägg)

Fredagspasta

Koka ett paket färsk pasta (gärna tomat/vitlök eller spenat)

Blanda olivolja, svartpeppar och gourmesalt.
    Skär en avokado i bitar.
    Blanda i ruccolasallad.

Häll över pastan och rör om.
    Lägg på en massa färska räkor.

Kan varieras med kräftstjärtar, coktailtomater och gul paprika, pinjenötter...

• Fröken Carpemo

varför inte prova med Soja mjölk eller ris mjölk. om du köper ris mjölk skulle jag välja den med + kalcium.

• Blå Flygare

Nina: Men tror du den blir något att ha utan osten?

• Nina1982
    Blå Flygare skrev 2008-01-28 16:29:11 följande:
    Nina: Men tror du den blir något att ha utan osten?
    Aj aj tänkte inte på det för jag kan äta hårdost, fast jag tror den blir god utan. Osten gör den ju bara krämigare. Jag har gjort den på vanlig ost och det blir ingen skillnad i smaken. Det är nog det andra tillsammans som gör det. Prova!
  • Loopington

Ta sojagrädde istället för -mjölk, red den med lite majsmjöl och krydda med grönsaksbuljong, som grund. Passar till allt.

(Jättegott med spenat och oliver, saffran och kikärter, svamp, linser etc etc)

Svar på tråden mjölkfri pastasås????