Privata hyresvärdar i Lund? Får inte hyra av LKF eftersom vi varken bor eller arbetar i Lund.
Vi håller på att omstrukturera vårt liv helt typ...
Nu blir det försäljning av huset och flytt till hyresrätt ett tag. Till vi vet var vi hamnar rent geografiskt med jobb o.s.v. (där vi bor nu är helt fel för tillfället och det var dumt av oss att binda upp oss på ett hus, men det får vi äta upp nu).
Vi var och tittade på ett hus i helgen. Men det var en riktig nitlott och det är ju ännu dummare att göra om misstaget med hus igen när vi ännu inte vet riktigt hur framtiden ser ut.
Så nu är vi som sagt inne på hyresrätt. Vi är inne på Veberöd i Lunds kommun eller Sjöbo kommun.
Eftersom jag vet att det är ganska svårt i Sjöbo så gav vi oss på Lund först. Ja nú vet jag att det är jättesvårt där också. Skillnaden är att jag stått i kö hos LKF ganska länge så det borde vara lättare.
Ringde de idag för att höra ungefär vilken tidsram vi pratar om, om jag skulle ställa mig i aktiv kö idag. Fick då höra att det är helt kört eftersom vi inte bor eller arbetar i Lunds kommun. Hon ville inte riktigt gå med på att de BARA hyr till de som bor eller arbetar där men till 99,9% så var det så. Kul!
På Lunds hemsida finns ingen info om privata hyresvärdar förutom till studentlägenheter. Och det måste det väl finnas??
Är det någon som känner till ett privat hyresbolag som hyr ut lägenheter i byarna runt Lund?
Nu känns det bara som att allt har spruckit. Det är inte bra för vår ekonomi att bo där vi bor med våra pendlingar.
Men vi kan inte flytta heller pga bostadsköer...