• aeris80

Någon mer utan mage i vecka 15?

Hej alla gravida!

Jag är nu i vecka 15 och har knappt någon gravidmage alls!
    Börjar bli lite orolig när man ser alla magar under magbilderna här på sidan. Hade varit skönt att höra om det fanns flera utan mage..känner mig lite ensam.

Kram på er!:)

• Svar på tråden Någon mer utan mage i vecka 15?
  • Solskensmor

Jag hade ingen "mage" före vecka 19-20 med någon av mina flickor.

• Cazi

var glad att du "inte har någon mage" i vecka 15! ett gott tecken på att du har goda magmuskler som håller uppe den eller att du är lång och smal eller någon av alla andra faktorer som spelar in själv fick jag mage kanske i vecka 25 med 1:an och nu är jag i vecka 15 med 2:an och den syns inte med kläder på. alla sa att magen kommer jättefort med 2:an, men min verkar dröja hurra! man hinner tröttna på den!

• Kakan77

Inget att oroa sig för! Jag har knappt någon mage heller och jag är i vecka 18, man tror kanske mest att jag har blivit lite plufsig på magen. Jag går åxå och längtar efter att det ska bli en söt gravidbollsmage (som man tycker att alla andra har). Men antar att när man väl fått den där magen så kommer man att längta tillbaka till tiden utan mage, haha.

• LAMadde
    v,16 (15+0) Nov.1
    Såhär såg ja ut i v.16 (15+0)
    Jag hade ingen mage förrens runt v.22-23.
    Sen sa de pang och kulan dök upp..
    passa på och njut av att du kan ha dina
    'vanliga' kläder och att magen inte är ivägen..
  • aeris80

Tack alla för era svar! Känns mycket bättre nu:) Jag ska nog vara glad som sagt, hade ju varit skönt att få en lite mindre mage iofs:)

Kram på er!

• Cazi

aeris80 skrev 2008-01-28 21:08:30 följande:

Tack alla för era svar! Känns mycket bättre nu:) Jag ska nog vara glad som sagt, hade ju varit skönt att få en lite mindre mage iofs:)Kram på er!
    säg inte det att magen inte blir baota sen i början var den som sagt mini och jag låg långt under "normal" på sf-kurvan, men sen i slutet låg jag över "normal" och kände mig mest som en flodhäst
  • Unna

Jag hade ingen mage i vecka 15. Jag var svullen på kvällarna efter jag ätit, men inte annars. Men så på morgonen v16+0 så var magen där. Såg ut som den gjort kvällen innan, fast det var morgon och ingen vanlig kvällssvullnad. Nu är jag i v17+3 och magen har växt. Det är härligt. Jag var beredd på att vänta tills minst v20, men så blev det inte. Man får vänta och se, den kommer ju trots allt till slut!

En anledning kan vara hur livmodern ligger, om den är framåt- eller bakåtlutad. Fast jag har ingen aning om vad jag själv har. Sen kan det också bero på om man har vältränade magmuskler, vilket jag får säga att jag har (hade...?!).

• twistedtofit

jag går in i v 18 på ons o har ingen mage att prata om. Var dock på ultraljud idag och det verkar ändå finnas en liten bebis där!

• brünnhilde

Jag är i v 17 och ser bara lite fet ut, ser absolut inte ut som någon gravidmage.... Nu är jag väldigt otålig! Man vill ju att det ska synas!!

Svar på tråden Någon mer utan mage i vecka 15?