• Lisa79

Mitt hår blev förstört i Thailand..

Jag har nyligen varit 2 veckor i Thailand. Efter några dagars solande och badande blev håret som svinto. Inte hela håret men från topparna och 1½ decimeter upp ungefär.
    Jag trodde de skulle bli bättre när jag kommit hem men icke..
    Vad tror ni, är de bara att klippa av allt eller går de att rädda med nån mirakelkur? Någon som har nåt supertips på inpackningar eller dyl.?

• Svar på tråden Mitt hår blev förstört i Thailand..
  • aidah

Jag tycker att du ska klippa det en bit men inte allt och sen göra regelbundna inpackningar.Håret blir väldigt torrt av mkt stark sol..
    Och när du gör inpackningar så ha folie runt och en handuk så blir det varmt och har bättre effekt!

Lycka till

• Jesster

Fudge Dynamite är nog den bästa inpckning jag vet.

♥ v.16 ♥
  • Leaaa

vispa två ägg samt olivolja, kleta på håret å täck med en handduk. ha det på i 45 min å skölj...blir det inte bättre får du nog klippa

• Moniqe1979

Kleta in hela håret med barnolja eller tex olivolja över natten (skona kudden med en duschmössa /handduk)
    man sover apdåligt men det brukar ge ganska gott resultat först efter att ha gjort en sådan dunder inpackning kan du avgöra hur mycket som behöver klippas, brukar kunna rädda ett par dm iallafall.

till nästa gång kan du få tipset att dels köpa spraybalsam som du har i både på morgonen och framförallt efter du badat helst skölja salt vattnet ur håret först men går inte det så i med balsamet iallafall.

Sen ha i balsam i håret (inte hårbotten) på kvällen innan sömn men inte skölja ur det förens på morgonen (brukar fläta håret för att inte känna att det kladdar)

• Cat3

Det finns finns att köpa hos frisörer små flaskor med nån slags kur där man häller ett par droppar i handen och sedan masserar in detta i håret utan att skölja ur. Den binder ihop kluvna toppar och ger håret lyster. Jag tycker det fungerar på mitt hår som är behandlat med blondering.

• Lady Dahmer
    Cat3 skrev 2008-01-28 20:10:13 följande:
    Det finns finns att köpa hos frisörer små flaskor med nån slags kur där man häller ett par droppar i handen och sedan masserar in detta i håret utan att skölja ur. Den binder ihop kluvna toppar och ger håret lyster. Jag tycker det fungerar på mitt hår som är behandlat med blondering.
    tyvärr så torkar det ut något så fördjävligt. silikonet i dessa produkter döljer skadan och därför upplevs håret som mindre torrt o kluvet.

det enda botemedlet mot kluvna hårstrån och torra toppar är att klippa av det.
  • vänat

Tar du inte och klipper av dessa en och en halv cm nu är risken att du måste klippa ännu mer sénare för både sol och salt vatten sliter väldigt mycket på håret.

Svar på tråden Mitt hår blev förstört i Thailand..