• babykaboom

Tips på bästa barnvagns/spädbarnsvänliga caféet i Malmö???? :-D

Hej på er!

Ja nu är man alltså mammaledig. Dottern är ännu bara 2 veckor gammal, men känner redan att jag snart måste komma ut i verkligeheten och träffa vänner!

Så, som rubriken lyder - vilket är Malmös bästa café/restaurang/fik???

Bra, enligt mig är:

-mkt plats mellan borden, så att barnvagnen får plats
    -skötbord på toaletten
    -inga trappor eller trånga dörrar för att komma in (och i så fall hiss..)
    -trevliga gäster och personal som tål lite barnskrik...!!!

Kom igen nu alla Malmömammor - tipsa om ert favoritställe!

• Svar på tråden Tips på bästa barnvagns/spädbarnsvänliga caféet i Malmö???? :-D
  • babykaboom

inga malmömammor på FL ikväll?

själv tycker jag att Systrar och Bröder verkar vara ett bra fik... inga trappor och ganska rymligt. fast jag vet inte om det har skötbord på toaletten?!

• babykaboom

Tips på Lundacaféer går oxå bra...!

• babykaboom

puffar en gång till...

Såg i en annan tråd att Burlöv Center rekommenderades, eftersom det tydligen finns amningsrum vid toaletterna! Nån som känner till ställen med amningsrum i Malmö?

Har stadsbiblioteket bra toaletter, fik? Kanske t.o.m. amningsrum?

• miss henjer

hummm.. jag har varit på café element som ligger på kungsgatan. kan vara trångt vissa tider men absolut ett fik med mycket stora magar, mammor och barnvagnar! liten toalett men skötbord finns precis utanför!

• babykaboom

miss henjer
    det som ligger där på hörnet i rörsjöstaden..?

fast är det inte en liten trång trappa för att komma in?

men tack för tipset! fler?

• babykaboom

nu fattar jag varför ingen svarar i min tråd -

DET FINNS JU INGA BARNVAGNSVÄNLIGA CAFÉ I MALMÖ!!!!!!!!

igår skulle jag fika med en vän på vårt stammiskonditori (hollandia) men på dörren satt en stor ful skylt som jag aldrig sett förut!!! barnvagnar förbjudna!!!! det är ju förjävligt!!!!!!

de enda caféet jag känner till som har skötbord, plats för barnvagn och är mysigt är systrar och bröder... men det måste ju finnas fler!??!

• babykaboom

puff...

ok tips på andra ställen man kan gå med barnvagnen å bebben?

• babykaboom

puff...

ok tips på andra ställen man kan gå med barnvagnen å bebben?

• Denim

När jag var föräldraledig hängde vi på Smak på Konsthallen, massor med plats för vagnar och god fika. På Hansa Gallerian och i källaren på Hansa Compagniet finns fik med 'barnvagnsbord' där man får sitta om man ha barnvagn. Där finns toaletter med skötbord också. De är de fiken jag kommer på just nu. Hoppas du hittar nåt ställe du gillar.

Svar på tråden Tips på bästa barnvagns/spädbarnsvänliga caféet i Malmö???? :-D