• Ceropegia021

p-piller fodral

jo jag funderade på att efter jag plockat ut min spiral i augusti, ska jag börja äta cerazette.. Det är tydligen det enda alternativet jag har i piller-väg. Å dom är ju såååå fula. Jaa jag vet att jag är löjlig, men jag har verkligen hakat upp mig på det. Man äter ju med ögonen heter det ju..

Så nu undrar jag om det är någon här som designat sitt eget p-piller fodral? Någon med tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden p-piller fodral
  • meic

jag fick ett sånt svart fodral i nått lite sammetsliknande material när jag hade piller för några år sedan, så där var det lätt att pynta och limma på saker

• Judy

När jag åt cerazette fick jag ett jättefint fodral som tillhörde cerazette av barnmorskan när hon skrev ut receptet!

• Ceropegia021

men är inte det det där gulvita som det står cerazettepå? Eller fick du något annat?

Judy skrev 2008-01-28 22:16:23 följande:
    När jag åt cerazette fick jag ett jättefint fodral som tillhörde cerazette av barnmorskan när hon skrev ut receptet!
  • Ceropegia021

Tackar tackar för tipset! Va det ett neutralt fodral eller stog det något märke på? Alla kartor ser ju olika ut.. Va det ett "universalfodral" då el?

meic skrev 2008-01-28 21:54:28 följande:
    jag fick ett sånt svart fodral i nått lite sammetsliknande material när jag hade piller för några år sedan, så där var det lätt att pynta och limma på saker
  • ludenben

blääää för cerazette... dåliga tabletter och fula fodral....

• meic
    Ceropegia021 skrev 2008-01-28 22:21:18 följande:
    Tackar tackar för tipset! Va det ett neutralt fodral eller stog det något märke på? Alla kartor ser ju olika ut.. Va det ett "universalfodral" då el?
    Det var nån liten logga i guld i ena hörnet... minns inte riktigt!
  • Ceropegia021

är dom dåliga?? Jag har hört att dom ska vara bra..

ludenben skrev 2008-01-28 22:23:23 följande:
    blääää för cerazette... dåliga tabletter och fula fodral....
  • Judy
    Ceropegia021 skrev 2008-01-28 22:19:20 följande:
    men är inte det det där gulvita som det står cerazettepå? Eller fick du något annat?
    Det är iofs gult och vitt i olika nyanser och mönster men det står inte cerazette på utan organon, fast det syns knappt. Det kanske var det du menade, i såna fall skiljer sig vår smak!
  • ludenben
    Ceropegia021 skrev 2008-01-28 22:24:34 följande:
    uh... nä åt dom i en månad å fick slänga dom. Gick upp massvis med kg och de stannade inte på 2-3 kg. Kommer aldrig att äta dom igen. Jag var så jäkla glad för året innan hade jag gått ner 15 kg och gå upp igen pga dom var ingen hit. Men är du smal sen innan har du säkert inte det problemet.
  • Ceropegia021

jag tror faktist att jag ätit dom förut..? Innan jag blev gravid. kan inte minnnas att jag hade det problemet faktist.. Men jag åt dom inte så länge heller

ludenben skrev 2008-01-28 22:27:00 följande:
    uh... nä åt dom i en månad å fick slänga dom. Gick upp massvis med kg och de stannade inte på 2-3 kg. Kommer aldrig att äta dom igen. Jag var så jäkla glad för året innan hade jag gått ner 15 kg och gå upp igen pga dom var ingen hit. Men är du smal sen innan har du säkert inte det problemet.
  • Ceropegia021

ja det kanske va de det stog Men isf skiljer sig smaken..

Judy skrev 2008-01-28 22:26:05 följande:
    Det är iofs gult och vitt i olika nyanser och mönster men det står inte cerazette på utan organon, fast det syns knappt. Det kanske var det du menade, i såna fall skiljer sig vår smak!
  • Judy
    Ceropegia021 skrev 2008-01-28 22:24:34 följande:
    De kan vara kanon för dig det där är så olika! För mig försvann alla biverkningar jag haft med kombinerade p-piller dock fick jag en fruktansvärd huvudvärk..Men testa!
  • Ceropegia021

ja jag tänkte det, har ju haft hormonspiral i 5 år snart så jag borde ju tåla minipiller med tycker jag..

Judy skrev 2008-01-28 22:33:57 följande:
    De kan vara kanon för dig det där är så olika! För mig försvann alla biverkningar jag haft med kombinerade p-piller dock fick jag en fruktansvärd huvudvärk..Men testa!
  • helene306

Sy ett eget fodral, det gjorde jag en gång för evigheter sen

F+H=D
  • ludenben
    Ceropegia021 skrev 2008-01-28 22:38:00 följande:
    ja jag tänkte det, har ju haft hormonspiral i 5 år snart så jag borde ju tåla minipiller med tycker jag..
    jag hade kombinerade ppiller innan. först trionetta 28 innan jag blev gravid och sen yasmine. med trionetta inga problem så men högt blodtryck av de andra så då bytte jag till de dumma cerazetten och då gick jag upp men som sagt de är ju olika... hoppas att de funkar för dig
Svar på tråden p-piller fodral