• anni31

75% York 25% Lhasa apso Allergivänlig?

Vi står nu inför vårt första hundköp och vi har svårt för att bestämma oss. Har hittat en vi tycker om som är 75% York och 25% Lhasa apso. Det står att den är allergivänlig.
    Finns det någon här som har erfarenhet av denna korsning och ver mer om den?
    Mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden 75% York 25% Lhasa apso Allergivänlig?
  • MrsNelson

det enda sättet är för den allergiske att testa.. allergin är så individuell, min granne är superallergisk mot alla hundar utom schäfer....inte så vanligt kanske.

• emeliasmamma

Min farmor hade en yorki, men min bror var allergisk ändå mot den. Det är så väldigt olika vad man reagerar på. Han tålde inte ens nakenhundar... Men en del tål de hundar som de växt upp med, å inte andra. Som sagt, bäst är att prova. Åk till uppfödaren å var där en stund för att se om det blir reaktion. Synd annars å ta hem en hund som man sedan får göra sig av med... Hoppas på det bästa!

• minoo

Vilken i familjen är allergisk...är det ett barn...KÖP INTE HUND!
    Det finns inga allergi vänliga raser! bara olika människor som tål olika hundar,
    Det finns dom som inte kan vara i samma rum som, pudel, och dylika"sk allergi vänliga" raser, medans dom kan leva med hundar som dom inte skulle tåla enligt alla.

Svar på tråden 75% York 25% Lhasa apso Allergivänlig?