• snöflingis

Mallorca, Sunwing resort Cala Bona Bouganvilla!!!

Funderar på att boka en resa i sommar till Mallorca. Har sett ett hotell som ser fint ut, Sunwing Resort i Cala Bona, Bouganvilla.
    Är det nån som har varit där och vad tyckte ni om hotellet och platsen?
    Vi ska åka med en 1- och en 3 åring. Funderar på om man ska ta med sig egen sulky eller boka genom Ving. Hur har ni gjort?
    Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Mallorca, Sunwing resort Cala Bona Bouganvilla!!!
  • Peztis

Vi var i Alcudia i somras, hotellet var underbart precis som stranden men kvällsshowerna rena mardrömmen för de störde oss så.

Vi köpte en billig sulky på Jysk och hade med, det funkade jättebra. Man fick dock checka in den så det gick inte att ha den på flygplatserna, tyvärr. När vi kom till Palma så fick man gå jääääääättelänge för att komma ut, som tur var fick vi tar på en vagn till slut att sätta sonen i.
    På hotellet där vi bodde (Alcudia Pins) så kunde de inte garantera sulky och Ving hjälpte inte till.

• snöflingis

Vi funderar på att ta med egna sulkys, även till 3 åringen, tror jag. Det kan bli jobbigt att gå för långa sträckor, tror jag.

Peztiz: Jag kan tänka mig att det kan bli långt att gå på flygplatsen, vad fick ni tag i för vagn till eran kille på flygplatsen?

• Jenny 25

Var på Vingcenter när Felix var 8 månader. Det är en jättebra anlägging. Bara man är med på att det verkligen är supercharter så är det kanon. Happybaby lägenheterna var slut så vi tog en handikappvänliglägenhet så att den verkligen låg i botten (hade med felix tvååriga kusin också).
    Vi tog barnstol och säng genom ving men hade med oss våra vagnar själv. Ang vagnen så ville vi ha ordentligt parasoll och sufflett som solskydd och det var ju bra. Dock kraschade Spanair min vagn och jag fick nästa inte ut någonting från dem trots att vagnen bara var åtta månader. En jäkla massa strul bara med flygbolag.
    Men det är ju verkligen inte Vings fel. Våra barn gillade Lollo och Bernie (barnklubbsfigurerna) också så det var ju lite extra kul.

Ja det var väl det jag kom på just nu.
    Förresten vi tog inclusive (läs om det på hemsida). För oss var det skönt att kunna ta från buffén och gå därifrån när barnen var färdiga utan att behöva sitta och vänta på att få betala.

//Jenny

• Peztis

På flygplatsen hade de några bagagevagnar med en hård träsits för barn. På vägen dit fick vi tag i en efter ett tag men när vi skulle hem fick vi aldrig tag i någon, sonen fick sittaoch balansera uppe på vagnen med handbagage - skitskoj efter 12 h försening...

• snöflingis

Är det ingen som har bott på Sunwing, Bouganvilla på Mallorca??

• Jannie

hej... vi var i calabona med vår dotter och min lillebror då var de fyra månader och ett år.....

det var ett super fint hotell men äldigt dött ställe fanns inget o göra där nej inget alls...

nu åkte vi i april ovh då var i för sig inget öppet......

men vi hade ett sånt all inklude hotyell och där fanns lite o gör.a...

men själva stället var dött...

• Jannie

jo vi bodde där sunwing resort...

Svar på tråden Mallorca, Sunwing resort Cala Bona Bouganvilla!!!