• vårson

Är bara Libero lotionfree???

Är det verkligen som de påstår, att det endast är libero
    som är lotionfree?

• Svar på tråden Är bara Libero lotionfree???
  • denna där

Vilka påstår det? libero? dom påstår väl inte att dom är dom enda som är lotionfria (falsk marknadsföring i så fall) utan att dom ÄR lotionfria?
    Vad jag vet är det bara pampers som använder lotion, huggies (jättebra blöja!) som vi använder innehåller inte lotion vad jag vet!

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • SeTa

Det är inte alla pampers som har lotion heller. Om man ringer till pampers kundservice får man klara besked på vilka som innehåller lotion.

• denna där

Såg i din andra tråd om ämnet att du använder huggies...
    läs på deras hemsida, det står ingenting om lotion
    www.huggies.se/which-nappy/huggies-varld/huggies-super-dry/default.aspx

SeTa skrev 2008-01-29 09:18:44 följande:
    Det är inte alla pampers som har lotion heller. Om man ringer till pampers kundservice får man klara besked på vilka som innehåller lotion.
    Så är det säkert men det är ju Pampers som marknadsfört sig som den braiga blöjan MED lotion och Libero har då marknadsfört sig som den braiga blöjan UTAN lotion

Innehåller Pampers blöjor lotion eller salva?     Pampers Baby Dry och Pampers Easy Up innehåller inte lotion eller salva. Pampers New Baby och Pampers Active Fit har ett hudvårdande ytskikt som innehåller en liten mängd (mindre än 0,3 gram per blöja) petrolatumbaserad (vaselinbaserad) formula som bidrar till att ytterligare skydda huden i blöjregionen.               Vilken av Pampers blöjor har hudvårdande ytskikt?     Det har Pampers New Baby och Pampers Active Fit. Det hudvårdande yskiktet innehåller en liten mängd petrolatumbaserad (vaselinbaserad) formula (mindre än 0,3 g per blöja) som bidrar till att ytterligare skydda huden i blöjregionen.
    - www.pampers.se/
  • SeTa

denna där: "Så är det säkert men det är ju Pampers som marknadsfört sig som den braiga blöjan MED lotion och Libero har då marknadsfört sig som den braiga blöjan UTAN lotion "

Jajjemän, just därför ville jag lyfta fram att alla pampers inte innehåller lotion. Jag är nämligen stor motståndare till det!
    Annars håller jag nog med dej. Jag har inte sett någon annan med lotion, och tycker att huggies är super.

• denna där
    Svar på #4
    SeTa skrev 2008-01-29 09:56:54 följande:
    denna där: "Så är det säkert men det är ju Pampers som marknadsfört sig som den braiga blöjan MED lotion och Libero har då marknadsfört sig som den braiga blöjan UTAN lotion "Jajjemän, just därför ville jag lyfta fram att alla pampers inte innehåller lotion. Jag är nämligen stor motståndare till det! Annars håller jag nog med dej. Jag har inte sett någon annan med lotion, och tycker att huggies är super.
    nej jag tror Pampers gjorde en stor miss (i alla fall i sverige) med det där med lotion i blöjorna...
    Jag ser ingen som helst anledning till varför...
  • vårson

Tack för alla svaren Då kan vi tryggt fortsätta altinera mellan libero o huggies!

Svar på tråden Är bara Libero lotionfree???