• MiaBu

Bitarna i PARADIS chokoladen som innehåller alkohol

Gjorde en undersökning i vilket ingick att maila Kraft Foods Sverige AB för att se vilka av bitarna innehöll alkohol eftersom det ej framgick av asken.

Mailet:

Hej.

Jag skulle vilja veta i vilka av bitarna i PARADIS chokoladen som innehåller alkohol.

Tacksam för snabbt svar

Tack för ditt e-mail.
    Det är lättare att tala om vilka som inte innehåller alkohol det är fölljande:
    Trillingnöt, Cocos-kola, Gräddnougat.

Med vänlig hälsning
    Kraft Foods Sverige AB

Konsumenttjänst/ Eva

Tänkte det kunde vara intressant att veta

• Svar på tråden Bitarna i PARADIS chokoladen som innehåller alkohol
  • AnneSophie

Mängden alkohol måste ju dock vara försvinnande liten.
    Varför undrade du från första början förresten?

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • lugnåsbo

nej inte särskilt.. är ju inte så mycket alkohol i dom så för mej spelar det inte så stor roll denna vetskapen...

• Lola Jämtland

Jaha?

Alltså....är du orolig för alkoholen Ts?
    Jag hajar inte.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Kajsan

Nä, jag bryr mig inte om sånt, jag äter både fil och banan .

• MiaBu

Tycker inte det är relevant varför jag gjorde undersökningen. Därför har jag lagt upp det i fliken Information. Bara för vetenskapens skull.

Vill ni veta om hur många man ska äta för att bli påverkad osv. får ni maila de själva. Det var inte väsentligt för min undersökning.

• MiaBu

Fast info:t är oxå av betydelse för de som är inte inntar något alkohol alls.

• AnneSophie
    MiaBu skrev 2008-01-28 23:22:02 följande:
    Tycker inte det är relevant varför jag gjorde undersökningen. Därför har jag lagt upp det i fliken Information. Bara för vetenskapens skull.Vill ni veta om hur många man ska äta för att bli påverkad osv. får ni maila de själva. Det var inte väsentligt för min undersökning.
    Fast, det är väl jätterelevant kan jag (som är ett stort fan av udda information) åtminstone tycka. Vet man inte varför du ansåg frågan relevant nog att ställa till Kraft från första början så kan ju detta mailsvar te sig lite...tja...meningslöst (i brist på bättre ord).
    Typ...
    Person A: "Spännande nyheter! Nästan all choklad innehåller alkohol. Bara så ni vet."
    Person B: "Öh ok. Tack...typ."

Men ok, jag ska i fortsättningen undvika Trillingnöt, Cocos-kola och Gräddnougat.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Bitarna i PARADIS chokoladen som innehåller alkohol