• 070619

San Fransisko

Hej,
    Min man har fått ett års jobbkontrakt i Silicon vally utanför San Fransisko. Vi har en en liten bebis och en tonåring hemma,som ska börja skola där.Vi har svårt att bestämma var vi ska bo,om det blir inne i San Fransisko eller utanför.Jag har inte undersökt vad det finns för skolor än.Jag skulle tycka att det vore kul att bo inne i San Fransisko, men det blir långt för min man att pendla.Har ni tips för mig ? Jag vill inte att det blir tråkigt för mig när jag är hemmafru.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-31 00:33
    Min son poängterade min felstavning av San Francisco.Det blir säkert bättre när jag flyttar dit.

• Svar på tråden San Fransisko
  • 070619

Det blev konstigt med blåa bokstäver i texten.Har ingen aning hur det kom dit.Ursäkta felet

• julmusten

Hej och ha, jag vet inte riktigt var du kan leta, men ta dig en titt in i var USA-trad sa kanske du far lite battre rad??

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27461246.html

Det ar overlag sa att det ar dyrt att bo dar skolorna ar bra, och jag har hort mycket bra om Marine County eller nat i den stilen. Kanske det kan vara en borjan????

Du kommer ha en massa att gora, don't worry.

• Nallepigan

SF är en helt underbar stad. Finns hur mycket som helst att göra och utforska. Om jag någonsin flyttar tillbaka till USA så blir det till SF. :)

• en blev två

jag håller med nallepigan SF är helt underbart, jag bodde där i 2 år.
    jag bodde i en förstad ca 40 min utanför sf och du kommer garanterat inte att få det långtråkigt.
    lycka till!!!!

• Tuntalisa

Jag har bott i San Jose i 9 manader. Jobbade pa IBM almaden research center i San Jose. Kan inget om skolor osv men skulle nog föredra att inte bo mitt i SF utan i omraden som Palo Alto, Los gatos osv.

• lijepa

har aldrig bott på västkusten men min man är uppvuxen i Marin C. SF är en väldigt charmig stad. Marin är mer "suburbs", mer bilburet etc och mycket vackert med böljande kullar och fler soltimmar än dimmiga SF. lycka till!

• USAmom

Oh, my God! Du kommer att älska det! Ett av de vackraste områden i världen! Var kommer din man att jobba? I princip alla områden mellan San Francisco och San Jose är bra förorter. Palo Alto och Los Gatos är underbart men dyra områden så det beror hur mycket pengar ni har att hyra bostad för! Lycka till!
    Om du får tråkigt i detta området så skall jag äta upp min mössa!
    Lycka till!

• 070619

Va kul och höra eran positiva svar! Min kommer att jobba i San Jose, så det lutar åt områdena Palo Alto eller Los Gatos som bostadsområde.

• 070619
    Svar på #8
    Jag menar min man
  • Tuntalisa

Jag bodde i Los gatos när jag var där. Det finns nagra bra restauranger och barer. Nästan alla lägenhetskomplex har pool

Svar på tråden San Fransisko