Hur länge höll ni på med sempers magdroppar??
Tjejen är nu 3 månader och har hela tiden fått sempers magdroppar. Nu tog flaskan slut i morse och tanken slog mig att hon kanske inte behöver dem. Hur länge höll ni på med dessa droppar?
Tjejen är nu 3 månader och har hela tiden fått sempers magdroppar. Nu tog flaskan slut i morse och tanken slog mig att hon kanske inte behöver dem. Hur länge höll ni på med dessa droppar?
Har både sempers magdroppar och minifom och undrar också när man kan sluta?
Jag körde med båda, men slutade med minifom när hon var 2 månader. Det gick ju bra, så man kanske ska prova att sluta med sempers åxå.
Men det vore bra att höra när andra slutade med magdropparna.
Jag kanske ska sluta med minifom och prova då, man kan ju alltid börja om med dom sen om det inte funkar!
Med första använde vi dropparna i 6 månader och nu med andra blir det c:a 5 månader.
Nej, det gjorde vi inte. Till saken hör att vi får dropparna gratis så vi höll på med dem så länge av den anledningen. Jag kan förstå om man försöker sluta tidigare om det går, eftersom de är ganska dyra.
Sempers magdroppar är nog inte så dumt att använda även en längre tid.Däremot läste jag i "Jourläkarboken" att minifom endast har en psykologisk effekt på föräldrarna..DÅ slutade vi med minifomet-och märkte ingen skillnad.
Va en psykologisk effekt??? Vars kan jag läsa om det?
Provade att sluta med minifom men hon fick jätteont i magen och kunde inte sova, ingen psykisk effekt där utan min dotter behöver verkligen minifomet!
Ja våran tös slutade också att skrika på kvällarna när vi började med minifomet, så där var det inte heller någon psykologisk effekt.
Nä ingen aning..det stod så.När jag nämnde det för BM sist så skrattade hon och sa-men det är väl bra det med.Dimetikon fungerar ju på vuxna med gasig och uppkörd mage,men om det fungerar på bebisar vet man ju inte.Har man väl börjat med minifom törs man ju knappt sluta.
Minifom fungerade inte specielt på vår minsting så vi testade sempers och hon blev bättre redan efter några dagar så vi kör på ett tag till vågar inte riktigt sluta än.
Är nu inne på tredje dagen utan sempers, än märker jag ingen skillnad *peppar peppar..*
Jag slutade med Sempers droppar på vår kille när han va 3,5 mån. Funkade bra. Vet inte om de eg hjälpte på slutet men jag tog slut på flaskan och sen la vi av. / M.
Jag har valt att fortsätta m Sempers magdroppar. Lill-killen är 8 månader nu och jag anser dem bara vara nyttiga, ger dem till min 3-åring också!
Mag-bakterier är bra för alla vid alla tillfällen så jag har inga planer på att sluta m dom! En god tarmflora är väldigt viktig för framtiden kan hålla mycket sjukdomar o allergier borta.
Min son är 8 månader och jag ger han sempers magdroppar fortfarande.
Ett tips sen om/när ni slutar med minifomet. Sluta inte helt tvärt utan trappa ner.
Jag ger 30 droppar minifom före varje måltid så det blir nog att trappa ner till 20 först och sen 10 innan man slutar helt men än behöver hon dom!
Måste bara få fråga...
Har det märkts stor skillnad på er som använt både magdroppar+ minifom?
Min lilla pojke blev inte så mkt hjälpt av magdroppar, så kanske han behöver båda??