Kostnad för privat dagmamma??
Vad brukar en privat dagmamma ta betalt? Brukar de också hålla sig till maxtaxan eller är det mycket dyrare?
Vad brukar en privat dagmamma ta betalt? Brukar de också hålla sig till maxtaxan eller är det mycket dyrare?
Jag tar en timavgift och det är typ 5 gånger mer än vad de betalar inom kommunal barnomsorg
Hej Pregalena!
Hur mycket betalar de inom kommunal barnomsorg?
Tack!
Maria
maria777 3% av lönen
typ max 1200 eller ??
Du betalar max 1260 kr eller 3% av hushållets inkomst. Pregalena: så det kostar uppemot 6000 kr i månaden att ha ett dagbarn hos dig??
Ja ungefär!
Oj, är det så dyrt alltså. Det hade jag inte räknat med. Då kanske det blir dagis i alla fall för lillpluttisen.
jag kommer att börja arbeta som privat dagmamma i höst, jag får inte ta mer betalt än maxtaxan,men eventuelt kommer det att bli billigare att ha barnen hos mig.
melles mamma : men det verkar ju inte klokt, ska dyu jobba heltid och tjäna typ 1200/barn och månad ?? Eller får du extra kommunalt bidrag eller ??
ja, jag får bidrag per barn av komunen....
Kommunen betalar ju barnomsorgschecken till dagmamman, en del dagmammor (som min sons) är anställda av kommunen fast de är privata, kommunen köper deras tjänst alltså fast de fungerar som et eget företag.
Hoppas att det är så som makaroner säger i vår kommun.
Hur mycket kan man få bidrag av kommunen per barn ? Betalar du själv in skatt och soc avg Melles mamma ?? Eller det får du göra själv ?
pregalena- bidraget varierear med barnets ålder (och kanske kommun) först måste man skriva in till kommunen och beskriva verksamheten (i detalj) sedan måste man bli godkänd (de gör hembesök), sedan är det nämnden som tar det "stora" beslutet. efter det söker du bidrag.Och ja, jag är egenföretagare och betalar in skatt och soc avg själv.....
Pregalena-det är detta jag försöker få malmö kommun att börja med. Då får du mellan 4000-6000kr / barn. Jag har lämnat in ansökan till Västra Innerstan och får svar i Maj någon gång..