Erfarenheter av mycket sammandragningar tidigt? Hur har det gått för er?
Hej!
Skulle så gärna veta hur ni som har mycket sammandragningar tidigt har det. Har ni blivit sjukskrivna, inlagda, fått barn för tidigt - ja jag vill gärna veta allt om ni orkar dela med er!
Jag är bara i v 23, förra veckan drog mina sammandragningar igång under en natt. De kom var 10:e minut (ibland mycket oftare) och höll i sig upp till 30 sekunder. Orolig ringde jag till förlossningen, men jag var en dag ifrån att de tog emot mig.
Så dagen efter togs jag emot på gynakuten där allehanda test togs. Läkaren tyckte att det kändes som om livmodertappen var uppmjukad, men det visade sig inte på UL, som bara såg fint ut.
Fick bricanyl och sjukskrivning i 2 veckor - sedan skall jag, enligt den läkaren, gå tillbaka och jobba heltid igen. (?!)
Till saken hör att mitt första barn (snart 2 år) är född för tidigt, vattnet gick i v 31, men hon stannade kvar i 3 veckor till med medicinskhjälp och jag låg på sjukhus. Det blev naturligtvis en del tid på neonatal mm.
Innan dess fick vi dessutom 5 tidiga (fram till v 12) mf. Jag är självklart orolig och hade såååå hoppats på att få ett fullgånget barn denna gång!
Har någon av er bra/dåliga erfarenheter av mycket sammandragningar?
(Tilläggas ska kanske också att mina sammandragningar inte gör direkt ont - de känns inte som förlossningsvärkar.)
Kramar,