Tvätta bebiskläder i 60 eller 40 grader??
Ska tvätta bebbens kläder men vet inte riktigt om jag ska tvätta i 60 eller 40 grader...
På vissa kläder står det 60, men behövs det???
Ska tvätta bebbens kläder men vet inte riktigt om jag ska tvätta i 60 eller 40 grader...
På vissa kläder står det 60, men behövs det???
Jag tvättar så mycket som möjligt i 60 grader, tycker det känns renare då.
Om det behövs beror ju på om det är riktigt smutigt eller inte. TYcker barnmat och bajs kan fläcka av sig och sitta kvar även efter tvätt.
Det sliter mer att tvätta varmt men å andra sidan så har dom ju inte kläderna så länge så det kanske inte gör något?
Jag går efter tvättråden på kläderna. Men det är ju upp till var och en vilken temp man vill tvätta i, huvudsaken är att kläderna blir rena!
jag tvättar allt i 40 grader.... oavsett om det är bebisens eller våra kläder... allt in i samma maskin....
kläderna är nya,de är rena men jag ska tvätta dem innan bebben ska använda dem...
tack för alla råd!
Då skulle jag bara tvätta dom i 40, räcker säkert för att få bort överskotts färg och kemikalier. Tvättar fortfarande alltid kläderna innan de används. Sonen är nu14 månader.
Har själv jobbat med kläder och vi rekomenderade faktiskt att alltid tvätta kläderna en gång innan användning. Även sina egna.
Vi brukar följa tvättråden om vi har tid (beror på hur mkt tvätt vi har)
Underkläder, handdukar och bommullslinnen och t-shirts tar vi i 60 grader, men övrigt i 40.
Bland babykläderna blev det mesta tvättat i 40, men det som var riktigt smutsigt (mina gamla kläder)hamnade i 60.
Bebis kläder kör jag alltid i 60 grader...och våra i 40