Gripe water- före eller efter maten? Snabba svar
Gripe water- före eller efter maten?När ger man dom?
Gripe water- före eller efter maten?När ger man dom?
Jag har hört talas om Gripe water för kolik. Finns i England tydligen, var har du fått tag på det?
Förlåt, men måste bara fråga vart du köpt Gripe Water?
Tänkte själv köpa det. Har du testat det än?
Återkommer var, och om det gav effekt.
Jag hittade här: http://webshop.englishshop.se/en/category/144/toiletries Billigare än på någon av webbaffärerna för barn, barnbutiken.jetshop.se tror jag det var som hade. Beställde förra veckan men har ännu inte fått leveransen
TS : som jag har förstått det så kan man ta det när som helst under dagen. Kanske bättre att ta typ morgon, middag, kväll - så hade jag tänkt försöka när leveransen väl kommer till oss. Ska googla på det nu!
www.barnbutiken.net 189:- 287 med frakt och postförskott
"Woodward’s Gripe Water is suitable for babies of all races, from those aged one month and above all the way up to toddlers aged two years and above.
Shake well before use and store in a cool place.
Care should be taken to avoid an excessive dosage for infants:
• One to six months - 1 teaspoonful (5ml)
• Six months to two years old - 2 teaspoonfuls (10ml)
• Two years old and above - 2 to 3 teaspoonfuls (10-15ml)
These doses may be given during or after each feed or up to 4 times in 24 hours."
Innehåll är tydligen fänkål. Kanske kan man teste att ge fänkålste så länge?
Återkom gärna om hur det funkar.
Hittade dessa recept i en annan tråd
"Amnings-te:
krossa 1 tsk anis, 1 tsk kummin & 1 tsk fänkål och lägg i en te-kula. Häll på ½ lit kokande vatten och låt dra i ca 5-10 min. Lägg oxå i en påse Friggs Kamomill-te. Drick morgon och kväll. Du kan oxå ställa in teet i kylskået och dricka kallt om du hellre vill det.
Te till barnet:
Krossa 1½ tsk fänkålsfrön och lägg i en kastrull tillsammans med 3 dl vatten. Låt sjuda tills det är ljusgult. Du kan lägga ner en Friggs Kamomill-tepåse mot slutet.
Jag förvarade teet i en nappflaska och så fick Selma dricka lite ur den innan amning. Du kan börja med en tsk och sedan öka på efter behov."
ja har hört att man inte ska ge barn te för de kan ge järnbrist..men ja kanske har hört fel..kommer ju inte ihåg vart ja hört de heller...men funkar de??