• fnys

Läggdags för 12-åring

Hej,

När lägger sig era 12-åringar.
    Som vi har det hemma nu lägger han sig 21.00 och ligger och läser eller tittar på tv till 22.00
    Borde han få vara uppe längre??

• Svar på tråden Läggdags för 12-åring
  • Majsan70

Min dotter fyller visserligen 13 i dagarna, men har haft samma tider ett bra tag nu. Hon lägger sig 22 får titta på tv till 22,30 o sen läsa tills hon blir trött om hon inte somnat innan.

• DrottGirl

vi har 21 som tid men hon brukar bli 22 innan hon faktiskt ligger i sängen... det känns ok, hon kan sina tider och även om man får tjata så respekterar hon dem som oftast. hon går upp själv kl 7 på mornarna så jag tycker att hon får bra  sömn

Nu är Mathilda här - en 3095gr och 47 cm lång princessa
  • bella1975

Min tjej som är tolv lägger sig kl 21:30 och hon försöker släcka lampan vid 22:00. Hon är en kvällsmänniska så man får tjata lite på henne.

• Moyyan

Har en 13 åring som lägger sig runt 22.00, det är ok att han ligger och läser om han vill, men inte senare än 22.30. På helgerna får han faktiskt fria tider, men roligt nog så slocknar han runt 22.30-23.00 i alla fall.

• Cocco

22 är väl en ganska vettigt tid om man ska upp till skolan på morgonen. Jag går fortfarande och lägger mig vid 22 om jag ska upp på morgonen.

Svar på tråden Läggdags för 12-åring