• Anonym (Bolån)

Hur många är FÖR många kreditförfrågningar?

Vi går i hustankar men vågar inte riktigt ta chansen att göra en ansökan. Gjorde ett försök för ett år sedan men det blev nobben pga att jag inte haft jobb så länge då. Är så rädd att det ska misslyckas igen. Särskilt som man får ännu en onödig kreditupplysning på sig då.

Jag visste inte ens om att antalet kreditupplysningar hade någon betydelse förrän jag läste om det här på familjeliv. Och dum som jag är har jag skaffat mig en och annan de senaste tre åren. Dels ett par som jag faktiskt har kredit på men även några där jag chansat och gjort en ansökan för att köpa en bostadsrätt vi kikade på förra året.

Så nu har jag tio förfrågningar enligt UC. Är det kört då?

Jag har bara tre lån/krediter. Resten är "tomma" förfrågningar. Jag kan tillägga att vi har bra inkomster (36 000 netto/mån) så ekonomiskt sett borde det väl annars inte vara några problem för oss att ta bolån på runt en miljon som vi tänkt oss.

• Svar på tråden Hur många är FÖR många kreditförfrågningar?
  • Alle

Det behöver inte på något sätt vara kört, men räkna med att banken kommer att ifrågasätta varför ni har så många förfrågningar.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym

Tror det kan variera från bank tillbank eller från förtag till förtag vad som är för många kretdit upplysningar.

När jag köpte min bostadsrätt så kollade inte så mycket på antalet kridtprövningar och på mina totala skylder.

Men våre jag dig skuylle jag ringa och fråga på banken eller bara helt enklet gå in och fråga om antaelet f kretit förfrågningar har betydelse? samt vad som är för många?

Svar på tråden Hur många är FÖR många kreditförfrågningar?