Bebis som inte gillar ersättning
Nån mer än jag som varit med om att bebisen inte gillar mjölkersättning? Flaska går bra men bara om det är bröstmjölk.
Nån mer än jag som varit med om att bebisen inte gillar mjölkersättning? Flaska går bra men bara om det är bröstmjölk.
har aldrig vart me om de men har hört om de...ha du provat att blanda i lite bröstmjölk i ersättningen för smakens skull..för att bebisen ska vänja sej vid smaken..
Vi var tvungna att vänja över vår dotter mellan olika smaker. Tre delar mjölk (minst) och en del ersättning första dan. Nästa dag hälften hälften. Tredje dan tre delar ersättning en del mjölk och fjärde dan enbart ersättning. Ibland behövs det fler dagar med mycket mjölk ibland inte. Nu håller vi på att försöka vänja henne med välling och gör på samma sätt
Vilken ersättning använder ni? Nan brukar gå bättre än babysemp för nan är mkt sötare i smaken.
Och söt ärju bara förnamnet på vad bröstmjölken är
Hej! Vad skönt att det är någon fler som har samma problem som mig. Sonen VÄGRAR ersättningen. Han tar några klunkar, och sen grimaserar han och spottar ut. Trodde det skulle bli bättre nu när man har börjat med smakisar, men han vägrar fortfarande...
Metoden som Another Me kör på är nog den rätta, men det är ju enormt tidskrävande och bökigt..
Vår Sessa fixade heller inte ersättning, tyvärr ammade vi inte alls, fick inte igång en mjölkproduktion. Så vid knappa 3 månader fick vi börja med välling, som hon tar jätte bra.
Ersättningen var för lös för Mathilda, hon klarade inte av att behålla den.