• Malmöflicka

Barnkammarboken -vilken av dem?

jag har en flicka på två veckor och vill köpa barnkammarboken med cd-skiva för att lära mig lite visor och vaggsånger att sjunga för henne. Nu såg jag att boken finns i flera varianter (gröna, silvriga, vita, gula, gyllene, blå, röda och svarta), vilken passar en sådan liten bebis?

• Svar på tråden Barnkammarboken -vilken av dem?
  • MarLe71

Den blå och den vita har varit favoriter hos oss.
    Tror också att den silvriga är för de minsta.

• Malmöflicka

Jag såg alla varianter på Bokus, men det är inte tydligt vilken ålder de olika böckerna riktar sig till.

• Siffra

Den siilvriga är kanon, roliga sånger för små barn. För de allra minsta är den vita bra, många roliga rim, ramsor och lekar!

• Yenlinn

Den vita är väldigt poppis hos oss just nu (1½ årig son)!!! Vi läser i den varje kväll och det finns alltid något nytt att upptäcka - rim och ramsor, roliga berättelser, många bilder att titta på och upptäcka nya små saker på, fina go'natt-dikter etc.
    Det finns en del visor i den också.

Vi har den silvriga också och den är jättebra, men det är enbart sånger i den! Så den är kul om man ska sjunga... men det vill man ju kanske inte jämt.

Den blå, sa någon, var bra... Vad innehåller den?

• tilda84

den vita är för dom minsta

• frikadellen78

Den vita och den silvriga är bra för min 1,5 åring. Den vita finns både med och utan CD skiva, försök hittta den med. Den är väldigt poppis här hemma!

• Malmöflicka

Tack för hjälpen! Jag köper den vita till att börja med.

• h e i d i

Så här står det bakom den vita barnkammarboken:

Den Vita: rim, ramsor och sånger för de allra minsta.
    Den Blå: ramsor, sagor och sånger förde yngre.
    Den Gröna: sånger och sagor för de något äldre.
    Den Gyllene: tänkvärda texter för alla åldrar.
    Den Röda: våra mest älskade sagor.
    Den Svarta: roliga och mysiga spökberättelser.
    Den Silvriga: klassiska visor och moderna dagislåtar.
    Den Gula: fordon och farkoster i sagor och sånger.

Svar på tråden Barnkammarboken -vilken av dem?