• snart35

Kan någon rekommendera ett barnvänligt hotell på kanarieöarna?

Hej! Jag vore tacksam för tips!
    Vi ska resa en vecka på badsemester med en 3-årig och en 4-månaders. Vi funderar på att åka i april.
    Är det varmt nog runt Medelhavet? Eller är det Canarieöarna som gäller? Längre vill vi nog inte flyga.
    Tips på ort och hotell? Vi behöver ingen Bamseklubb och åker helst inte på all inclusive, men barnvänligt hotell med barnpool, kanske lekplats - gärna under tak - flera restauranger i närheten, gångavstånd till havet.
    Någon som kan rekommendera något?

• Svar på tråden Kan någon rekommendera ett barnvänligt hotell på kanarieöarna?
  • MHN

Ja, men ett all inclusive ställe med fyra olika restauranger. Vi kom hem nyligen från Furtuventura. Hotellet heter RIU Oliva Beach och ligger i nationalparken med närhet till jättefin strand. Ingen Bamseklubb (finns barnklubb, men jag tror den är för tysktalande). I april kan det fortfarande vara småkyligt, på sina håll runt medelhavet är min erfarenhet.

• hotten

slutet av april cypern eller OM man har tur med vädret så är både mallis å kreta toppen...

annars så är ju canaris ok, själv gillar jag Gran canaria bäst.

Men att hitta ordentlig lekplats å dessutom under tak, eh blir nog väldigt svårt på dessa destinationer, annars så är det bamseklubben som gäller med bamsehuset..

annars kan jag varmt reka hotel REVOLY PLAY med fritidsresor till poerto rico GC. har varit ett bamsehotell för några år sen å tror det fortfarande har barnaktiviteter där på sommaren då det är mer engelska gäster (vintern bara skandinaver). Ingen lekplats men fin pool å barnpool, mycket barnvänligt, bra restuaurang med underhållning, affärer å allt du behöver, inga trappor till centrum å strand (poerto rico är väldigt kuperat å många hotell har massor med trappor osv) fint med barnvagn, ilfri parkpromenad till shoppingen å till stranden, mitten av den finns busshållplats så du lätt tar dig till alla ställlen på ön å brevid där en enda fina lekpark som dessutom har mycket skugga!

• snart35
    Svar på #2
    Tack det var ett mycket bra tips! Ska kolla upp det. Verkar vara Fritidsresor som gäller när man åker med barn.
  • hotten

nje fritidsresor är nog inte direkt bättre eller sämre än nått annat av storbolagen...
    de mesta hänger på ens krav på hotell, destination å vem som jobbar dvs servicen! mer än vilket bolag..

• Myransmamma

Kan rekomendera Sunwing Arguinengine på Gran Canaria, finns allt och dessutom nästan bara skandinavisk personal. Finns 2 restauranger på hotellet och ett antal på nära avstånd runt omkring. Lekplats och bra barnbassänger finns oxå.

• hotten

mtrans mamma, fast det är ju just ett sk bamsehotell, bara vings figurer..

Svar på tråden Kan någon rekommendera ett barnvänligt hotell på kanarieöarna?