• Gravid 77a Gbg

Mest illamående på kvällen

Man hör alltid att illamåendet ska vara värst på morgonen, men är det igen mer än mig som mår som mest illa på kvällen? Det känns som en klump i halsen och som att jag hela tiden är nära att spy. Vissa kvällar kan jag inte somna på flera timmar. Har ni några idéer på vad som kan hjälpa eller vad det beror på. Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Mest illamående på kvällen
  • fochf

Jag mådde illa både på morgonen och på kvällen i början. För mig var det apelsinsaft och gröna äpplen som hjälpte.

Lycka till!!!

• zerra

Jag med. Illa som f-n på kvällarna. Och trött... Sitter bara i soffan och orkar ingenting. Borde fixa med tvätt och grejer, men jag har ingen ork eller motivation med nåt. Har haft lite högre temp på kvällarna också, 37,7 - nån mer?

• moonweb
    zerra skrev 2008-02-02 18:19:45 följande:
    Jag med. Illa som f-n på kvällarna. Och trött... Sitter bara i soffan och orkar ingenting. Borde fixa med tvätt och grejer, men jag har ingen ork eller motivation med nåt. Har haft lite högre temp på kvällarna också, 37,7 - nån mer?
    Precis så är det för mej också! Jag är sååå trött på kvällarna, men jag har svårt att somna för jag mår illa.
  • lilla sandra

För mej är det o har det alltid varit värst på eftermiddagen/kvällen.
    Jag skulle LÄTT kunna jobba 7-11,30 varje dag för då mår jag (oftast) bra.
    Sen är hela dagen förstörd.

• bebislycka2008

jag mådde illa bara på kvällen, när jag la mig för att sova.
    Detta hände kanske 5-8 ggr. Men försvann sen i ca v10!

• Smörblomman78

Mår oxå illa på vällen innan läggdags. Tar ett glas mjölk innan jag ska sova! hjälper för mig, kan ibland behöva ta ett glas  mitt in atten oxå om jag vaknar.

• Clise

jag hade också kvällsillamående.

Jag mådde pyyyton dygnet runt de tre första månaderna. inget hjälpte. det var absolut värst på just kvällen.

se om du kan få utskrivet lergigan comp. det var det enda läkemdelet som hjälpte mig lite...

oftast går illamåendet över efter typ v 14...

• sacras

å det är samma för mig! skönt att höra att det är fler som mår illa "vid samma tid". jag mår utmärkt på morgonen men kvällarna är hemska!

Dock är jag hungrig hela tiden, måste äta ngt varannan timme. Magen kurrar riktigt högt annars och det gör nästan ont.
    Och jag är bara i v 11.... förhoppningsvis är det inte så hela graviditeten

• Cezz

Cocculus D-6 från hälsokost hjälpte mig. Jag spydde som en gris!Vill hjälpa andra som lider av samma problem!

Svar på tråden Mest illamående på kvällen