• Bambi Tinuthiel

Liquid smoke!!!

hej!

Idag köpte jag en grej som heter Liquid smoke. Blandade med lite chilisås och penslade quornfiléer som jag sedan grillade. Blev jättegott!

Har ni några andra förslag på vad man kan göra med liquid smoke? både vegetariska och "köttiga" recept!

/Sofie

• Svar på tråden Liquid smoke!!!
  • Solskensmor

Måste fråga vad det där liquid smoke är för ågot? Jag skulle ha det i något recept för ett tag sen, men fick inte tag i det. Vart köpte du det?

• Bambi Tinuthiel

Jag köpte det i en grönsakshandel som vi har här. Dom köper in en massa utländska produkter och så. Om du inte kan få tag i det så kan jag ju skicka en flaska till dig om du vill.

• Bambi Tinuthiel

Och just det, det är nån sorts vätska som består av vatten och kondens från Hickoryrök. Ger en jättegod rökt, nästan grillad smak!

• LAA

Jag brukar ha det i marinader, chili sin carne, tofu stroganoff m.m. Kanonprodukt, men man får vara försiktig med doseringen.

Det brukar finnas även på Hemköp, ICA Kvantum mfl hyfsat stora livsmedelsbutiker.

• Mollymajs

Vi brukar ha det på laxfileer o sen köra i ugenen. Blir lite som rökt lax vilket vi älskar. Sen gör vi en sås på turkisk/ grekisk yoghurt och hjortronsylt, salt o pepper. Serverar kokt potatis till

• Solskensmor
    Svar på #5
    Det verkade spännande, ska jag nog prova.
  • Ellah

Finns på Ica Maxi också.

Jag använder det till det mesta - biffar, köttfärs, kyckling. Gör jag tex bönsoppa har jag i lite för mer rökig smak.

Svar på tråden Liquid smoke!!!