• IsabelleSthlm

Ekens barnmorskemottagning?? Bra eller dålig?

Hej allihop!

Jag är i vecka 6+1 och ska till Ekens den 18e feb och vill bara höra efter om någon har erfarenhet av dom?

Det är vårt första barn och det känns som en djungel att hitta rätt mottagning!

Tack på förhand!
    Isa:)

• Svar på tråden Ekens barnmorskemottagning?? Bra eller dålig?
  • beckiebabe

det finns nog fler än en Ekens barnmorstemottagning :) de vore bra om du skriver vart den ligger :)

• beckiebabe

det finns nog fler än en Ekens barnmorskemottagning :) de vore bra om du skriver vart den ligger :)

• LilyM

Hej, jag går på Eken och jag är ganska nöjd MEN om jag skulle få välja om så skulle jag nog välja ngn mottagning som har avtal med BB stockholm.

Känns nog trevliga att föra om man har en mindre sjukhusliknande miljö. Good luck

• Dahlia

Jag har gått där hos bm R. Ågren och jag är supernöjd! Hade jag bott kvar i sthlm hade jag gått hos henne denna grav igen!

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • Corze
    LilyM skrev 2008-01-29 22:40:03 följande:
    Hej, jag går på Eken och jag är ganska nöjd MEN om jag skulle få välja om så skulle jag nog välja ngn mottagning som har avtal med BB stockholm. Känns nog trevliga att föra om man har en mindre sjukhusliknande miljö. Good luck
    Hmm Ekens jag går på har avtal med BB sthlm =)
    IsabelleSthlm skrev 2008-01-30 08:23:29 följande:
    Sorry, Eken på mariatorget södermalm:)
    Jag går där å är nöjd, ska dit idag igen =) de är trevliga och om man gör läkarundersökningen som de erbjuder (gynundersökning) så ingr VUL.. iaf när jag gjorde i  augusti haha så man får se knodden där inne =)... fördelen med dem är att de har allt där, Ul man gör, gör man där osv.
    Flicka i magen, BF 9mars 2008
  • Corze
    IsabelleSthlm skrev 2008-01-30 08:52:51 följande:
    Vet du vad deras avtal med BB Sthlm innebär?
    du har platsgaranti åå BB sthlm om du vill... dvs du kan inte nekas plats där om du välher att du vill föda där men det får man medelea dem så de vet... prata med dem på första mötet om de så de vet att du är intresserad om du är det.. men för att få föda på BB sthlm måste man ha en normal graviditet och en förväntad normal förlossning å man får föda mellan v 37+0 och 42+0. annars så är de bara att åka till vilket sjukhus som helst =) men skönt att veta att de inte kan neka en plats där....
  • Schokla

Jag går på Ekens BMM. På mitt senaste besök fick jag veta av BM att de inte har kvar avtalet med BB Stockholm. Tyvärr... Det är bara om man har fött barn där tidigare som man kan få platsgaranti igen. Annars kan man ansöka om plats på sk "fri kvot", men då behövs nog lite tur för att få plats.

• Corze
    Schokla skrev 2008-01-30 10:08:52 följande:
    Jag går på Ekens BMM. På mitt senaste besök fick jag veta av BM att de inte har kvar avtalet med BB Stockholm. Tyvärr... Det är bara om man har fött barn där tidigare som man kan få platsgaranti igen. Annars kan man ansöka om plats på sk "fri kvot", men då behövs nog lite tur för att få plats.
    ok, jag ska iaf föda där, fått plats... jag ska ha om en månad...
    men kolla med dem på första besöket å se vad de säger...
  • Corze

på deras hemsida str det uaf att de samarbetar med dme å har platsgaranti
    http://www.ekensbarnmorskemottagning.se/
    på blå texten som ändras.. finns 3 saker som står där... vänta så kommer det upp... (till höger)

• IsabelleSthlm

Man kanske ska ringa till dom och kolla...hmm?
    Jag har alltid tänkt att jag vill föda på SÖS, vet inte varför egentligen. Men vad tycker ni, har ni hört bra om BB Sthlm?
    Jag har inte hört talas om dom innan jag blev gravid faktiskt.

• Corze
    IsabelleSthlm skrev 2008-01-30 11:27:28 följande:
    Man kanske ska ringa till dom och kolla...hmm? Jag har alltid tänkt att jag vill föda på SÖS, vet inte varför egentligen. Men vad tycker ni, har ni hört bra om BB Sthlm?Jag har inte hört talas om dom innan jag blev gravid faktiskt.
    jag vet inget om nån av dem faktiskt, eller inte innan då, är inte från sthlm så kanske kan bero på de.. men har varit på BB sthlms kurser å deras visning nu å de känns kanonbra... men tror det blir bra vart man än föder, beror nog lite på när man ska ha hur man tänker.. jag valde BB sthlm bara för platsgarantin då många barn föds just i mars å jag vill veta vart jag ska föda.. visst är det stor sannolikhet att man får föda där man vill ändå men andra sjukhus kan säga att de iinte har plats just då å då får man åka till annat, hade det inte varit för det hade jag nog valt SÖS... känns lite långt till BB sthlm men nu när jag vet vart de e å vad de har för filosofi så känns de rätt =)...
  • Corze

Observera att di inte behöver föda på BB sthlm bara för att du går på ekens, du får fortfarabde välja vilket du vill....

Svar på tråden Ekens barnmorskemottagning?? Bra eller dålig?