Mjölkproteinfri tårta!?
Behöver ett recept på en god mjölkproteinfri tårta! Någon som har fått till något riktigt gott?
Behöver ett recept på en god mjölkproteinfri tårta! Någon som har fått till något riktigt gott?
Har inget recept men jag var lactos intolerant när jag var liten då gjorde mamma morotskaka till mig. Tror det innehåller olja och inte några mjölkprodukter. Det är super gott och man behöver inte ha någon topping på för det smakar mums ändå.
Tack för tipset, men nu har vi kört med olika kakor och liknande i flera år och vill verkligen få till en riktig tårta! Någon som vet något som fungerar?
Gör egen tårtbotten, ta ett vanligt recept men byt ut till mjölkfritt margarin och havredryck istället för mjölk. Använd SoyaToo´s mjölkfria spraygrädde till toppen och använd vad du vill emellan. Marsankräm att koka är ju mjölkfri om du använder havredryck. Bär är gott emellan, sylt eller mosad banan. Lycka till! Kram, Lina
Tack flingeling! Har tyvärr inte mjölkfri sprutgrädde i affärerna här. Har inte hittat någon grädde som blir tillräckligt hård. Vet du vilken som är bäst?
Jag är själv mjölkproteinallergier, och jag brukar göra egen tårtbotten, och ha massor med bär eller bananer imellan och sedan har jag köpt go green eller oatlys vaniljsås att ha överst, kan även ha det mellan oxå om man vill, det blir smaskens! lycka till
GoGreen har en sojagrädde som är färdigvispad i förpackning. Om man vill ha något gräddaktigt ovanpå tårtan vill säga. Tror den skulle passa som kräm under ett marsipantäcke
Just ja ett annat tips är att ta havregrädde och använda sig av gelatin så den blir fast
Har du Ica Maxi i närheten, så finns sprutgrädden där plus en mängd andra mjölkfria produkter, som ost t ex.
Tack för alla tips! Tänkte göra egna bottnar ha mosade bär och marsánkräm mellan sedan ett tunt lager marsán utanpå och sedan marsipan som dekoreras fint.
Tror ni att det blir bra? Barnen kommer nog att älska det iaf, för det är ju en tårta! Vad andra icke mjölkproteinallergiska människor tycker återstår att se!
Fler tips är välkomna!
Jag är precis i gång med att baka en mjölproteinfri tårta. Istället för grädde jag har jag hittat ett recept i vår kokbok på mandelkräm (francipankräm), har inte provat det ännu men det står att den passar till både fyllning och garnering, så den kan nog användas istället för grädde uppepå!! Hade precis samma problem som du tre dagar sen
.