• BEAZ

Ny Big Brother 2005 tråd...

Gamla stängd för svar...

Kan ju påpeka här så alla ser *~* *~* Hejja Brittan *~* *~*

• Svar på tråden Ny Big Brother 2005 tråd...
  • KnutRut

Japp jag hejar på Britt och Kristian

• GoseFisen

Britt eller CarlFredrik.. han är väl för go..

• Mia m Rasmus

Hejar oxå på Britt

Hoppas Carl kommer tillbaka till huset

• tea79

hejar oxå på Britt =) Håller med BEAZ.. Kristian... vad ser du där Knutrut?
    Personligen tycker ja att han e fruktansvärt tråkig o ja fattar inte hur han kan vara kvar fortfarande...

• Beatrize74

Jag håller med Knutrut - Britt eller Kristian vill jag se som vinnare.

Orsaken till att jag tycker Kristian är för att han alltid är rak och ärlig. Frågar någon vad han tycker så får de raka svar. Han är lugn och en av de som är mest "mogen" där inne på så sätt att han inte springer runt och snackar en massa strunt, gnäller eller klagar på något sätt. Han är nöjd med det han har liksom och stöttar alltid när andra söker stöd hos honom. Men han tränger sig inte på själv, utan finns där när de söker upp honom.

När Flanders frågade honom vad han hade sagt till Elita när han hade en blackout så återberättade Kristian i korta drag, sedan hänvisade han till Flanders att prata med Elita själv eftersom "det blir bara fel om jag ska återberätta allt, det är bättre du hör det från henne själv". Och så är det ju. Det blir ju sällan rätt när man ska berätta som tredje person.

Och han bad om ursäkt till Tina för att han varit i samma rum som de som snackat skit om henne, utan att han sagt något själv. Men han menade att han var medskyldig just FÖR att han inte sagt något. "Den som tiger han samtycker" och bad om ursäkt just därför.

Det är oftast han som får i uppdrag att samla gruppen eller göra något drastiskt då det drar ihop sig till något från BB:s sida, som t.ex. nu när det skulle bli indragningen av vinet för att Klas och C-F gnällt på musiken bland annat. Då var det honom de kallade in till confession för att meddela beslutet. Klas och C-F och de andra visade sig ha en enorm respekt för honom och lämnade tillbaka vinet trots att Klas försökt att ta det ifrån Kristian för att behålla det. Det räckte med en skarp blick från Kristian och att han närmade sig Klas lite "Bestämmer du det Klas?" för att Klas nervöst skulle lämna tillbaka vinet.

Kristian får också orättvist lite tevetid. På livesändningen för en tid sedan hade en han djupt samtal med Flanders om livet, respekt och hur han kommit fram till hur han ville leva sitt liv, stryka ett streck över det som var och bara gå vidare. De sände i stället - Aylar i duschen, Elita och Klas som låg i myshörnan, Kenneth som tjafsade med Annicka etc. Han hade gott fått plats i sändningen också.

Sedan har de två gånger struntat i att visa hans nominering och motiveringen till nomineringen, de visar sällan hans confession, de visade inte när han hoppade och hade så där hög puls så att han nästan kände det som om han skulle dö (framkom det ju av andra sedan, men VI fick inte se hans skräckhopp), sedan visade de inte när han var "blind" under uppdragsveckan och gick in i en massa väggar och pratade med folk i rummet som inte fanns där, hur han missade toaletten vid toalettbesöket, krockade med Anders i badrummet så han fick en bula. De visar inte när HAN tränar så mycket som när han tittar på efteråt när Kenneht tränar eller Flanders boxas, eller Britt boxas eller liknande.

Dessutom så hade hans sångövning häromdagen varit något utöver det vanliga. Han hade tydligen varit sju resor "värre" än Annicka när det gällde att missa toner, sjunga falskt och i otakt.

De visar inte när han pratar om sin blivande fru och de förväntningar han har på deras gemensamma liv, de visar inte när han tröstade Tina eller när han hjälpte Britt när hon kräktes vid en av festerna. Han strök henne över håret, hämtade vatten, kall handduk, hjälpte henne i säng med en hink etc. etc. etc. etc.

Såååå....visst....man kan ju undra vad det är för kul med den där Kristian. "Han gör ju aldrig något roligt"...näe...för att BB har bestämt att han är en karaktär de gärna "offrar" till fördel för många andra i huset.

Men....jag ser en man som gått igenom mycket, som har kämpat sig fram, som är rak, ärlig. Skulle gärna vilja att min man hade fler av hans sort i sin omgängeskrets. Fram för en sansad och rak BB-vinnare!

Go Britt och Kristian!

• Beatrize74

Hoppsan vad långt det bidde...sorry

• Jenny81

Britt ska vinna! :) Hon är alltid så glad och positiv, kompis med alla. Hon förtjänar det!

• bumbi wilmas mamma

jag håller också med, heja Britt!

Svar på tråden Ny Big Brother 2005 tråd...