• javalady

Ni som har blåa rum - gardiner?

Nyfiken på ni som har rum med blåa tapeter, vad har ni för färg på gardinerna?

Har blåa "randiga" tapeter med varannan matt och varannan lite blankare "rad", mellanblå, och behöver nya tips och idéer då jag tröttnat på de befintliga gardinerna.

...och tyvärr, omtapetsering är inget alternativ i nuläget.

• Svar på tråden Ni som har blåa rum - gardiner?
  • Tutilure

Just nu har jag gula gardiner, men förut har jag haft blåa i en annan nyans. Tycker det är snyggt att matcha med blått.

Mamma till C 050323, M 060518 och bebis BF 080812
  • stinamaria

Jag är tråkig och har vita gardiner

• PecklinG

Vi har gråa gardiner och det ser för jävligt ut!! Haha,, seriöst alltså!! Ska köpa svarta tänkte jag men har bara inte hunnit än

(¯`♥.¸♥ Anton 070213 BF 080220 ♥¸ .♥´¯)
  • polaris

Usch för blå tapeter! När vi flyttade in i vårt hus var vardagsrummet tapetserat i högblank, blå färg - fruktansvärt fult till våra mörka möbler. Insåg efter tappra försök med gardiner i alla möjliga nyanser att vi var tvugna att göra om. Tapetserade inte utan målade över i stället så nu är väggarna antikvita i stället och hela rummet är betydligt mer harmoniskt.

• tintilar

Mina svärföräldrar har ett blått rum och de har jättesnygga mänstrade panellängder i grått, svart vitt.

• tintilar

"mönstrade" ska det såklart stå.

• Josse

Helblåa väggar, vi har 2 olika gardiner till rummet, antingen vita skira gardiner eller så har jag gardiner som är randiga på längden i samma blåa färg och vita och lite lite rosa med gula relativt stora blommor på, låter hemskt men har ingen bild som kan bevisa motsatsen för det är rätt fint.

• killotjejmamma

tycker att par vita hissgardiner kan passa, annars har jag inte så mycket tips tycker inter om blå tapeter förutom i pojkrum

• sondra

Har ett par blå i en annan blå färg med rosa mönster på och tycker det är snyggt !

• hylero

Har smalrandig blå tapet.
    Just nu har vi 4 panellängder. 2 vita med stora svarta cirklar och 2 vita med små svarta cirklar. Ganska bra, billiga Ullaredsgardiner.
    Har nu köpt nya på Åhlens. Jättesnygga, Florida, vita med mönster i massor av färger. Den blåa färgen passar till tapeterna. Ska bli så fint m lite färg o mönster.

• javalady

Tack för tips och idéer!

Har fått lite nytt att fundera på nu.

Finns det någon mer med idéer så häv fram dem gärna! Idéer kan man aldrig få för många av...

Svar på tråden Ni som har blåa rum - gardiner?