Rosenöga skrev 2008-01-30 02:10:54 följande:
Tror inte du behöver vara så rädd.Letade på gynekologisk cancer och hittade detta:"Inom begreppet gynekologisk cancer ryms också de sällsynta cancerformer som uppstår i slidan och på blygdläpparna hos cirka 200 kvinnor om året, varav de flesta har fyllt 75 år. Prognosen är relativt god och de här cancerformerna kan ofta både opereras och strålbehandlas med framgång."Dels är det sällsynt, godartade knölar där är mycket vanligare, och de flesta har fyllt 75 år, vilket jag gissar att du inte gjort. Sedan är prognosen relativt god om det skulle vara så illa vilket det säkert inte är.Det är inte en bartholins körtel som blivit tilltäppt så det har blivit en cysta? Det är ju mycket vanligt att man får operea en sån.
Min knöl sitter exakt där bartholini är vid slidingången. Det ar det som de trodde först men när man skulle tömma den så innehöll den inget, så därför op. Och det enda gyn sa om knölen var att den liknade ett myom.
Tack söta snälla du för info!
Är bara så orolig över den snabba tillväxten då jag googlat fram att snälla knölar växer sakta och elaka - fort. Men sköterskan på radiumhemmet (cancerupplysningen) sa idag att så inte var fallet, benigna tumörer/knölar kunde växa snabbt. Vad ska man tro?