• summerlove6

ägglossning trots p-piller?

Kan man få ägglossning trots att man äter p-piller? har ont neranför magen,(värk) och lite i magen, har hört att p-piller kan sluta verka om man ätit dom länge? har ätit mina i snart 9 år. Man brukar väl ha ägglossning ca: 14 dagar innan mens, isåfall så är jag ca: 14 dagar innan mens. Blir förvirrad... ? Tacksam för svar

• Svar på tråden ägglossning trots p-piller?
  • Nikas

Ja då man kan ha ägglossning trots att man äter ppiller. Det som händer när man äter piller är ju att slemmet i slidan blir oigenomtränglig för spermierna och därför kan man inte bli gravid. Visst, egentligen ska ppillrena även hämma ägglossningen men det är väldigt olika från person till person.

• Nikas
    Nikas skrev 2008-01-30 12:30:57 följande:
    Ja då man kan ha ägglossning trots att man äter ppiller. Det som händer när man äter piller är ju att slemmet i slidan blir oigenomtränglig för spermierna och därför kan man inte bli gravid. Visst, egentligen ska ppillrena även hämma ägglossningen men det är väldigt olika från person till person.
    Ppiller ska förresten inte sluta fungera hur länge man än har ätit dem.
  • summerlove6
    Svar på #1
    okej. tack då vet jag! Men om man då har ägglossning även fast man äter p-piller då kan man ju bli gravid!
Svar på tråden ägglossning trots p-piller?