BeanGirl skrev 2008-01-30 22:11:36 följande:
Klart ni ska köpa en SAAB! Jag kör själv en 95 privat men har kört Volvo på jobbet och SAABen är ett under av komfort och smidighet medan Volvon är som en traktor! Men det verkar vara så att man antingen är SAAB eller Volvo-människa så man måste nog prova själv, åk runt på bilfirmor och provkör för glatta livet och var inte rädda för att släpa med er barnvagnar och bilstolar och allt vad ni nu vill ha in i bilen och prova. Själv skulle jag inte vilja ha en volvo om jag så fick den gratis! *ler* Min man känner en hel del bilmekare och de kör SAAB allihop.
Jag vänder på hela historien.. skulle inte vilja ha en Saab! Gillar inte sittkomforten då det känns som man sitter i ett litet flygplan. Den känns alltid trång!
Gubben som själv varit mekaniker i många år.. lagar inte ens Saab. Han mumlar nått om allergiska utslag!
Grannen hade en 9-5 som han chippade och trimmade men sen bytte han till en V70 2,4T och den (original) gick bättre än hans Saab.
Men visst.. man får en "nyare" bil.
Tur är (för Trollhättan) att smaken är som baken, delad, och att det finns många som gillar sin Saab.