• Anonym (Undrar)

Byta körtkortsbild utan anledning?

Om man inte är nöjd med kortet på mitt körtkort men det är tre år kvar innan det går ut får jag då byta kort? Man kan se att det är jag men jag är inte nöjd med bilden.

• Svar på tråden Byta körtkortsbild utan anledning?
  • raspberryrevolution

tror inte man kan byta bara för att man inte är nöjd med bilden, du får isåfall tappa det och göra förlustanmälan och sen betala vad det nu kostar att skaffa ett nytt. Men varför spelar det någon roll, hur man ser ut på körkortet?

• Anonym

kostar 150 kr att få nytt körkort plus att man ska fixa en bild oxå. mitt tips är att gå till förarenheten så kan du ta fotot digitalt så ser du om det är bra eller inte-kostar 80kr-
    summa alltså 230kr

men du får nog som sagt var tappa bort, spärra och anmäla först.

• Anonym (Hört)

Jag har har hört att folk bytt ut sitt körkort för att bilden inte längre likande pesronen då det gått upp eller ner en massa i vikt.

• xxmeyaxx

Ganska mysko det där med körkort och legitimera sig förresten.
    En gång fick jah höra att jag inte var jag på körkortet
    Sådan skillnad var det inte.

Sklinnaden var att jag numera var blond instället för rödbrunhårig
    och så hade jag gjort en näspiercing.

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Anonym (Hört)
    xxmeyaxx skrev 2008-01-30 17:35:42 följande:
    Ganska mysko det där med körkort och legitimera sig förresten.En gång fick jah höra att jag inte var jag på körkortet Sådan skillnad var det inte. Sklinnaden var att jag numera var blond instället för rödbrunhårig och så hade jag gjort en näspiercing.
    Ja det hände mig i Frankrike i passkontrollen med et pass som var 2 och en halv månad gamalt. Gissa om jag och minna med ressenär blev paffa??!!

Men som sagt det löste sig utan några störr bekymer
Svar på tråden Byta körtkortsbild utan anledning?