• Skogsflikkan

argonolja?

Hallå
    Vet inte om jag är ensam om det, men har sett reklam på tv, om schampo, det står att det innehåller ARGONOLJA... så vitt jag vet så är det en gas (argongas).
    Och om nu argonolja finns, hur tusan utvinns den, var kommer den ifrån?
    Vet ju självklart att skönhetsindustrier hittar på alla möjliga namn för att det ska låta bra på alla möjliga sätt och vis. Men nu skulle jag helt enkelt vilja veta om det finns nåt som heter argonolja eller ej... (gissar väl på att det inte finns, men det vore kul å få veta "på riktigt")

Ha de gott

• Svar på tråden argonolja?
  • Morbid Mistress

Inte arganolja då?

Arganoljan utvinns från nötter. Suverän på torr hud men den luktar inte så gott.

orientjuvel.se/arganshop/

Jag stressar, alltså finns jag
  • Skogsflikkan

Nej, inte arganolja... inte vad jag sett i alla fall, men ser jag reklamen fler gånger, eller hittar schampot i affären så ska jag titta noga och se om det står argan eller argon...

• Gorban

Argon är en inert ädelgas. Det borde inte gå att blanda den med olja och få detta stabilt :)

• R Franklin
    Gorban skrev 2008-02-19 16:21:54 följande:
    Argon är en inert ädelgas. Det borde inte gå att blanda den med olja och få detta stabilt :)
    Det har väl aldrig hindrat försäljare ifrån att försöka profitera på något som låter vetenskapligt eller modernt...
  • McGyverForTehWin

Säger bara: Aktivt syre. Virvlat vatten. Urantandkräm.

• Skogsflikkan

Finns mycket intressant som de kan köra som försäljningstrick... men, men, man kan ju inte påstå att de inte är kreativa i alla fall...

• Gorban

Såg en gång en reklam för någon kräm som innehöll Ginko Biloba och tänkte att det där låter påhittat. Det finns nog inget som heter så. Tills jag fick se ett träd i en park i Lübeck. Bredvid trädet fanns en skylt med namnet på trädet, Ginko Biloba. Jaha!

Svar på tråden argonolja?