• lavendeln

Ni som har bugaboo cameleon, + och - med vagnen?

Hejsan. Har funderingar på att köpa bugaboo cameleonvagnen. Bebisen kommer till sommaren.
    Ni som redan har köpt vagnen, kan ni berätta vad just ni tycker är bra och det som är mindre bra med vagnen?

• Svar på tråden Ni som har bugaboo cameleon, + och - med vagnen?
  • edun

ENDA - är att man kan inte fälla ihop den i ett steg som en vanlig vagn(man måste ta bort insatsen)
    Vissa bryr sig inte men men..
    Annars världens bästa vagn!!!!Och min dotter älskar den. Ett himla bra köp.

• Rapunzella

Vi har Frogen - det är helt enkelt världens bästa vagn! Det enda är att den kan vara lite svår att köra i löst grus, men då kan man vända på den eller dra den bakom sig.

Efter att ha haft en Brio Nova så är Bugaboon en dröm!!!

• Stargirl

Vi är sååååå nöjda. Nu åker dottern i sin Cameleon men sonen har redan använt den i nästan 2 år. Vi älskar våran Cameleon och det är den bästa vagnen på marknaden just nu utan tvekan!

Kan verkligen rekomenderas.

Nu går hon!!!
  • Diana och Thea

Instämmer med övriga. Fantastisk vagn med en massa bra finesser. Sittdelen är alldeles underbar (vi köpte vagnen redan när Thea var 6 mån så hon hann inte använda liggdelen)
    Vi hade flera vagnar innan vi köpte Bugaboo och det var det bästa köpet vi gjort.
    Så smidig att köra, lätt och liten ihopfälld. Superbra kvalitet och en massa roliga tillbehör

• Stargirl
    Diana och Thea skrev 2008-02-01 08:27:29 följande:
    Instämmer med övriga. Fantastisk vagn med en massa bra finesser. Sittdelen är alldeles underbar (vi köpte vagnen redan när Thea var 6 mån så hon hann inte använda liggdelen)Vi hade flera vagnar innan vi köpte Bugaboo och det var det bästa köpet vi gjort. Så smidig att köra, lätt och liten ihopfälld. Superbra kvalitet och en massa roliga tillbehör
    Vi köpte våran första Bugaboo vagn (frog) när sonen var 1,5 och Cameleon när han var nöstan 2 år Så vi använde liggdelen för första gången till dottern som nu är 1
    Nu går hon!!!
  • Hallonbusken

Ursäkta ts om jag kapar din tråd lite men ni som har Bugaboo Cameleon - hur är den att köra typ på grusvägar? Alltså inte löst grus som Hampelina redan vittnat om kan vara svårt men hårda vanliga grusvägar i skogen? Läste om olika i vagnar i en vänta-barn-tidning och där kategoriserade de Cameleon som en cityvagn och jag som bor i ett litet samhälle och går hundrundor i skogen runtomkring börjar ju tänka om lite - fast jag vill ha Cameleon iaf!!!

• Stargirl

Vi bor inte i stan uatn på förorten kan liknas vid ett litet samhälle. Vi kör till dagis varje dag genom en skog (en stig alltså) fungerat hitills sedan 3 år tillbax *s* Kör på sommaren till stranden på sånan eljusspår (där det är delvis barkbitar och delvis grus) fungerat det oxå utan klagomål. Sen så finns det ju vinterhjul att köpa till som vi inte tycker att vi behöver då vi varken vistast i skog och mark och den lilla snön vi har i sthlm är så obetydlig och ligger bara i ngn dag att det inte behövs. Fotbolls träningnen för den äldsta sonen ligger i slutet av en grovgrus väg (stora grus nästan stenar) och det går även det utan att man behöver vända.

Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Duckan74

Nöjda på alla sätt och vis.

• oOrosamarängerOo

Bästa vagnen vi har och haft, har faktiskt inget negativt att säga om den. Köpte först en gecko när sonen va ca 7mån och seda en cameleon, så har inte använt liggdelen, blir första gången med denna bebis Den är så himla smidig och lättkörd, och jag kör både på asfalt och grusvägar och funkar hela vagnperioden ut storleksmässigt, och mina barn har suttit mycket bättre än i traditionella vagnar.
    Ett stort plus för varukorken oxå som går att dra igen och fylla saker på höjden utan att det trillar ut.

♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • Vicha

Jag o sambon kollade på en massa olika vagnar men fastnade snabbt för cameleon! Inga andra vagnar kan liksom mäta sig med den för har man väl kollat på bugaboo så är det kört :)
    Vår son kommer inte för än i början av juni men vi vet att vi ska beställa en darkgrey- orange canvas iaf! :) kramar

• Hallonbusken

Tack Stargirl för infon!! Nu har vi beställt en Bugga, grå bas och röd topp, i canvas och vi är sååå nöjda med beslutet!! Vi beställde även snöhjulen med tanke på hundrundor på grusvägar med sprängsten ...
    Hur går det för dig, ts? Blir det en Bugga tror du?

• lavendeln
    Hallonbusken skrev 2008-02-19 11:07:02 följande:
    Hur går det för dig, ts? Blir det en Bugga tror du?
    Vi har inte varit och kännt på vagnen än, men känns den bra så är sannolikheten stor att det blir en sån.

Det verkar som att dem flesta tycker om sitt val. Är det ingen som har något negativt att säga förutom att hjulen kan vara svårkörda på ojämt underlag? Bättre att få reda på det innan ett eventuellet köp isåfall. Tack för alla svar hitills
  • Freeride1983

Vi har köp en Bugaboo cameleonvagn, och våran bebis tittar ut om 1½ månad:)

Men jag bor ju uppe i jämtland, men det funkar kanon bra att gå i snön med osv...har såna offrode hjul på:)

Svar på tråden Ni som har bugaboo cameleon, + och - med vagnen?