• Anonym (Brud)

Varför blir alla arga för att bonus inte får vara brudnäbb???

Jag har en fråga som jag förstått av alla runt omkring mig är väääldigt känslig!

Varför MÅSTE bonusbarn få vara med i bröllopsföljet medans det hade varit helt ok om det hade varit vårt gemensamma att välja att inte ha det med som näbb???

Det är så att min kille har barn och vi kommer att ha barnfritt bröllop samt inte ha med henne i följet. Varför tycker alla att det är så fel att hon inte får vara näbb utan sitta på bänkraden???
    Hade det varit vårat gemensamma barn hade det inte varit sådant ramaskri att inte ha det med men nu, bara för att det är en bonus det handlar om, så MÅSTE hon få vara näbb annars är det något som är fel i vår familj!

Hon har själv inte sagt ett ljud om att vara näbb utan det är alla runt omkring som tycker det är såååå förskräckligt och en självklarhet att hon ska vara med i vårt följe.

Vad gör man? Som vi tänkt från början och vill ha det eller ska vi ändra planerna för alla andra ska bli nöjda?

(Kan tillägga att jag var o provade en brudklänning en dag och tanten i butiken frågade om vi hade barn som skulle vara näbb. -Nej sa jag hon ska inte var näbb. -okej, sa hon men sen när hon kom på att det var min killes barn och inte "vårat" sa hon att men då MÅSTE hon få vara med! SUCK!)

• Svar på tråden Varför blir alla arga för att bonus inte får vara brudnäbb???
  • Anonym (konstigt)

i mina ögon när jag läser detta, verkar det som du inte tycker om tösen....

• babyblue68

jag vill inte vara kylig av mig..men det är ju för 17 ni som bestämmer hur bröllopet ska vara.
    Klart att det är vanligast att oavsett om det är gemensamt barn eller ej att barnet är näbb.

Men är du och din sambo överrens om detta? tycker han att det är okej att hon inte är med i följet?

• Anonym (frugan)

Låter dumt i mina ögon att läsa det.

vad vill pappan i det hela???

Jag tror han innerst inne vill se sin dotter som näbb på SITT bröllop.

Tror han innerst inne vill se henne i en vacker klänning oxå.

Jag tycker har man barn egna eller styvbarn så ska dom vara näbbar.

• Anonym

Vad är anledningen till att hon inte får vara brudnäbb? Är det för att bröllopet är barnfritt?

• Miss Lau

Ska ni ha några andra barn som näbbar? Eller om ni haft gemensamma barn, hade de fått vara med?

• Anonym (Brud)

Konstigt: Jag tycker om henne hur mycket som helst!!!!! Men, jag tycker inte om att alla lägger sig i, det är nog därför inlägget låter hårt.

Babyblue68: Vi är överens om detta och vi tycker att bröllop är något mellan vuxna...

• Mia83

Hur ni ska göra vet bara ni.
    Jag kan dock tänka mig att de som anser att hon borde vara med i följet tycker så för att det blir lite av en symbolik av hela situatiionen.
    Är hon med i följet så säger symboliken att ni börjar ett nytt liv alla tre, som en familj.
    Sitter hon på bänken så säger symboliken att du och hennes pappa börjr ett nytt liv tillsammans, medan hon tittar på.

• babyblue68

Själva vigseln tycker inte jag ska vara barnfritt..festen kan vara det..men på vigseln borde alla få vara med

• Anonym

Visst att det kanske är vanligast att barnen får vara brudnäbbar.. Men vaddå om ni är överens, så gör som NI har planerat! Det är erat bröllop, ingen annans!!

• Anonym (go for it)

Jösses... Det är ju NI som ska gifta er. Har varit på flera bröllop med bonusar som inte fått vara näbbar. Förstår inte varför det skulle vara så speciellt bara för att det är bonus. Och jag kan inte hålla med anonym(konstigt) som tycker att det  verkar som om du inte tycker om tjejen. Hon är ju med i kyrkan, eller hur? Varför skulle hon inte tycka om barnet bara för att hon inte vill att hon ska vara näbb?

Svar på tråden Varför blir alla arga för att bonus inte får vara brudnäbb???